Když BMW v roce 2014 představilo model i8, jednalo se designově o auto z budoucnosti. Ani po několika letech neztratilo nic, na čem si zakládalo. Mělo se jednat o supersport budoucnosti, ale odborná veřejnost spíše vůz zařadila mezi „GTéčka“.
BMW i8 Roadster – test
V roce 2018 přišel facelift, který nejen zvedl výkon, ale dorazila také verze BMW i8 „nahoře bez“. Jak BMW i8 před faceliftem, tak i „nahoře bez“ jsme v redakci testovali a osobně musím říct, že jsem nikdy nezažil více reakcí kolemjdoucích. A to samozřejmě nejenom ty pozitivní, ale také negativní. Však není problém se podívat do ceníku a zjistit, že za BMW i8 Roadster musíte vysázet 4,2 milionu korun. To vás rázem katapultuje do sféry bohatých... Nebude to dlouho trvat a BMW i8 bude minulostí, jak píše roadandtrack.com, BMW ukončí v dubnu jeho výrobu.
TIP: Fanoušci rychlých aut ocení zajisté nejrychlejší srovnání povinného ručení.
BMW i8 sázelo na benzínový tříválec, který spolupracoval s elektrickým motorem. Kombinovaný výkon po faceliftu se vyšplhal na 374 koní. Zrychlení z klidu na sto km/h proběhne za 4,6 sekundy. Baterie má kapacitu 11,6 kWh a papírový dojezd je 55 kilometrů. Díky elektromotoru a točivému momentu, který byl k dispozici ihned, mělo BMW i8 skvělou pružnou dynamiku a rozhodně byste se o něho měli zajímat, pokud jste extrovert a rádi se ukazujete. Asi největším problémem vozu byla cena. Třeba Porsche 911 startuje o jeden milion korun níže. Otázkou však je, co přesně je konkurence pro BMW i8. Možná žádná přímá na trhu není.
BMW i8 rozhodně v automobilovém světě něco zanechá. Netradiční, až sci-fi, designové prvky nebo plug-in hybridní pohon, který byl před šesti lety u aut v tomto segmentu rozhodně netypický. Stejně netypický jako tříválcový 1,5litrový benzinový motor, protože pouhým pohledem na BMW i8 většina lidí očekává minimálně šestiválec. Pokud tak nad BMW i8 přemýšlíte, je čas se rozhodnout, protože brzy už bude možná pozdě.
Technické parametry BMW i8 Roadster (2018)
Kompletní specifikaceKonstrukce | roadster, 4 689 × 1 942 × 1 291 mm, 1 595 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 275 (170 + 105) kW, 374 (231 + 143) koní |
Baterie | 11,6 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 55 km |
Cena od | 4 230 200 Kč |