BMW říká, že má první safety car nahoře bez. Vypadá skvěle

BMW říká, že má první safety car nahoře bez. Vypadá skvěle
1
  • Safety carem pro novou sezónu Formule E bude BMW i8 Roadster
  • Mnoho úprav BMW i8 neprodělalo, nižší je například světlá výška

BMW je oficiálním partnerem šampionátu Formule E, což znamená, že mu dodává i své safety cary, které v případě kolize či špatných podmínek na trati sníží rychlost závodníků a provádějí je okruhem, dokud není možné v závodu pokračovat. Tuto činnost bude nyní vykonávat i nový safety car, který BMW představilo v Monaku.

Jezdce Formule E bude doprovázet speciálně upravené BMW i8 Roadster Safety Car, tedy sériově vyráběný i8 Roadster, upravený pro potřeby trati přítlačným křídlem a sníženým předním sklem. Jak píše samo BMW ve své tiskové zprávě, BMW i8 Roadster se ukázal být pro nový safety car dokonalým základem, který nevyžadoval žádné zásadnější úpravy.

Nejvýraznější změnou je zmenšené čelní sklo, které dodává vozu dynamičtější vzhled. Dále byla snížená světlá výška o 15 milimetrů. Roadster rovněž dostal karbon-keramické brzdy i aerodynamické prvky v podobě předního splitteru a zadního křídla. Další úpravy na voze jsou spíše kosmetického rázu v rámci funkce, kterou má automobil vykonávat. Nad zadní křídlo byla namontována světelná lišta, aby byl vůz viditelný ze všech úhlů a za jakékoliv situace. Vůz nově disponuje komunikačním systémem, GPS anténou a také zadní kamerou pro přenos závodu. Zda se změna dotkla i výkonu BMW nezmiňuje.

Automobilka si dala záležet i na grafice, která byla nanesena na karoserii vozu. Vytištěným sponzorům šampionátu tvoří podklad schéma v kombinaci černé, bílé, fialové a modré barvy, které našly inspiraci u monopostu BMW iFE.18 a u BMW i8 Coupe Safety Car. BMW označuje svůj nový i8 Roadster Safety Car za historicky první safety car bez střechy.

Mnichovská automobilka nedodává šampionátu pouze safety cary, ale jako vůz ředitele závodu slouží například model BMW i3s. Speciálně vybavené BMW 530e je během šampionátu využíváno coby zdravotnický vůz.

BMW i8 Roadster – test

Technické parametry BMW i8 Roadster (2018)

Kompletní specifikace
Konstrukceroadster, 4 689 × 1 942 × 1 291 mm, 1 595 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon374 (231 + 143) koní
Baterie11,6 kWh, konektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 55 km
Infotainment8,8" dotykový displej
Cena4 230 200 Kč