Dopravní podniky rakouské metropole Wiener Linien má tradičně na starosti metro, tramvaje i autobusy. Na podzim 2020 však do nabídky přibyl i carsharing, který začal skromně s 26 automobily, avšak od té doby se postupně rozšiřuje. Výhodou takového řešení je perfektní koordinace s MHD a také umístění stanovišť sdílených aut v bezprostřední blízkosti vybraných zastávek hromadné dopravy. Služba nazvaná WienMobil Auto najezdila za rok 2021 zhruba čtvrt milionu kilometrů s průměrnou dobou zápůjčky kolem 5 hodin. To byl dostatečný podnět k rozšíření počtu i typů nabízených vozidel. Těch je aktuálně už 50 a během příštího roku se celkový počet vyhoupne na kulatou stovku.
Dříve používané vozy Hyundai Ioniq nyní nahrazují Cupra Born jako vůz kategorie S a Škoda Enyaq v kategorii M. Nejde tedy o žádná laciná poskakovadla, ale plnohodnotné automobily použitelné i na delší cesty. Navíc mají přibýt i větší kousky nazvané zatím „transportéry“. Což by docela dobře mohly být třeba Volkswageny ID. Buzz.