Vídeňský dopravní podnik Wiener Linien oznámil nákup celkem 70 bezemisních autobusů, které do roku 2025 nasadí do provozu na pravidelných linkách. Devět tras bude kompletně převedeno na elektrický provoz, desátou bezezbytku obslouží vodíkové autobusy. Za tím účelem přestavuje někdejší odstavnou plochu autobusů v Siebenhirtenu za zhruba 40 milionů eur (975 milionů korun) na kompetenční centrum s parkováním pro 50 elektrobusů. Opravny ve vídeňské čtvrti Spetterbrücke budou vybaveny nabíjecími stojany, vzniknou rovněž tři rychlonabíječky na trasách, to vše za dva miliony eur (49 milionů korun). A konečně do flotily začnou počínaje příštím rokem přibývat elektrobusy Mercedes-Benz eCitaro a vodíkové Solaris Urbino Hydrogen za 48 milionů eur (1,17 miliardy korun), z čehož 22 milionů eur (536 milionů korun) uhradí vláda formou dotací.
Celkem 60 12metrových elektrobusů Mercedes bude dodáváno do roku 2025, každý z nich dostane baterii typu NMC 3 s velkorysou kapacitou 392 kWh, nabíjecí pantograf a schopnost nabíjet se příkonem až 300 kW. Napájeny budou s využitím stávajících rozvodů pro tramvaje a metro. Zajímavostí je, že stejný typ elektrobusu si objednal i dánský dopravce Vikingbus, který s ním bude mj. obsluhovat meziměstskou linku Køge–Stevn, na níž vozidlo najezdí přes 500 km denně. To bylo donedávna pro elektrobusy nepředstavitelné.
Vodíkové autobusy Solaris využijí již existující veřejnou plničku v garážích Leopoldau, kterou vybudovaly společnosti Wiener Netze a Wien Energie a pohání ji ze 100 % obnovitelná energie. Každý z deseti autobusů poveze na střeše pět tlakových zásobníků o celkovém objemu 1 560 l, které budou napájet palivový článek o výkonu 70 kW. Vůz tak dojede na jedno naplnění 400 km, i když si bude topit elektricky skrz tepelné čerpadlo, nikoliv přídavným naftovým agregátem.