Sedmá generace BMW 7, kterému mateřská automobilka přidělila typový kód G70, se chystá na evropské trhy, a proto již BMW oznámilo ceny. Týká se to i toho českého, na němž lze vůz od této chvíle již objednávat. Startovní cena jediné zatím nabízené verze BMW i7 xDrive60 o výkonu 544 koní a s pohonem všech kol byla stanovena na 3 552 900 Kč včetně DPH, což je, pro zajímavost o 361 450 Kč méně proti zatím jedinému serióznímu konkurentovi, Mercedesu-Benz EQS 580 4Matic. Je to navíc částka zcela v intencích obdobně výkonných spalovacích modelů dosud nabízených v předchozí generaci G12. Takže i když jde opticky o značnou sumu, v realitě dnešních strmě rostoucích cen je to vlastně částka relativně příznivá.
Podrobný konfigurátor ani ceník pro český trh zatím nebyl zveřejněn, takže na hlubší analýzu je zatím brzy, ovšem už z předběžné nabídky je jasné, že k mání budou tři základní, stylově výrazně odlišné linie plus jedna kombinující dva různé světy. Základem je Pure Excellence se specifickými nárazníky, neklidné duše mohou zvolit dynamičtěji působící M Sport, či rovnou M Sport Pro bez vnějšího chromování, zcela ve stylu někdejšího Shadow line. A konečně tu máme přepychové dvoubarevné provedení Two-Tone, či rovnou Two-Tone M Sport Pro. Speciálně dvoutónové lakování hodně umocňuje dojem a svědčí o stále rostoucích ambicích. Podobnost proporcí s Rolls-Roycem Ghost jistě není náhodná.
Technické parametry BMW i7 xDrive60
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 5 391 × 1 950 × 1 544 mm, 2 640 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 400 kW, 544 koní, točivý moment: 745 Nm |
Baterie | 105 kWh (101,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 195 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 18,4 kWh / 100 km, dojezd: 625 km |
Cena od | 3 552 900 Kč |
Auto v top třídě za top cenu s pomalým nabíjením - 11 kW AC je bez přehánění ostuda. 195 kW DC je minimálně diskutabilní, pokud nebude nabíjecí křivka plochá jako u E-tronu (který drží svůj maximální výkon v podstatě od 10ti do 80ti %) považoval bych to skoro za ostudu taky. Holt zastaralá, překonaná 400 V architektura jako v případě EQS...