BMW i7 má první českou cenu. A rozpoutává cenovou válku

4
BMW i7 má první českou cenu. A rozpoutává cenovou válku
Fotografie: BMW
  • Prodej nové generace BMW 7 netradičně otevírá elektromobil i7
  • Další motorizace budou následovat později
  • Plug-in hybridů se dočkáme až napřesrok

Sedmá generace BMW 7, kterému mateřská automobilka přidělila typový kód G70, se chystá na evropské trhy, a proto již BMW oznámilo ceny. Týká se to i toho českého, na němž lze vůz od této chvíle již objednávat. Startovní cena jediné zatím nabízené verze BMW i7 xDrive60 o výkonu 544 koní a s pohonem všech kol byla stanovena na 3 552 900 Kč včetně DPH, což je, pro zajímavost o 361 450 Kč méně proti zatím jedinému serióznímu konkurentovi, Mercedesu-Benz EQS 580 4Matic. Je to navíc částka zcela v intencích obdobně výkonných spalovacích modelů dosud nabízených v předchozí generaci G12. Takže i když jde opticky o značnou sumu, v realitě dnešních strmě rostoucích cen je to vlastně částka relativně příznivá.

Podrobný konfigurátor ani ceník pro český trh zatím nebyl zveřejněn, takže na hlubší analýzu je zatím brzy, ovšem už z předběžné nabídky je jasné, že k mání budou tři základní, stylově výrazně odlišné linie plus jedna kombinující dva různé světy. Základem je Pure Excellence se specifickými nárazníky, neklidné duše mohou zvolit dynamičtěji působící M Sport, či rovnou M Sport Pro bez vnějšího chromování, zcela ve stylu někdejšího Shadow line. A konečně tu máme přepychové dvoubarevné provedení Two-Tone, či rovnou Two-Tone M Sport Pro. Speciálně dvoutónové lakování hodně umocňuje dojem a svědčí o stále rostoucích ambicích. Podobnost proporcí s Rolls-Roycem Ghost jistě není náhodná.

Technické parametry BMW i7 xDrive60

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 391 × 1 950 × 1 544 mm, 2 640 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon400 kW, 544 koní, točivý moment: 745 Nm
Baterie105 kWh (101,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 195 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,4 kWh / 100 km, dojezd: 625 km
Cena od3 552 900 Kč
Diskuze ke článku
Jiří Šťastný
Jiří Šťastný
Více než 2,5 tuny, 544 koní a spotřeba 18,4 kWh, to mi nějak nejde dohromady. Auto je nejspíš bez vícerychlostní převodovky, takže až pojedete pro sedmičku odpovídající dálniční rychlostí, bude nejspíš spotřeba více než dvojnásobná.
Auto v top třídě za top cenu s pomalým nabíjením - 11 kW AC je bez přehánění ostuda. 195 kW DC je minimálně diskutabilní, pokud nebude nabíjecí křivka plochá jako u E-tronu (který drží svůj maximální výkon v podstatě od 10ti do 80ti %) považoval bych to skoro za ostudu taky. Holt zastaralá, překonaná 400 V architektura jako v případě EQS...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze