Hyundai se svým Ioniqem 5 rozhodl dobýt americký trh s elektromobily, jemuž dosud neohroženě vládnou domácí značky Tesla a nově i Ford, jehož Mustang Mach-E se za mořem stal obrovským hitem. Jenže Korejci přicházejí s něčím, co oběma značkám chybí; s 800voltovou architekturou a následným opravdu rychlým nabíjením. Takže zatímco Tesla se svým Modelem 3 naučila svět, že elektromobily mohou být pekelně rychlé a Ford zase poskytl zákazníkům potěšení z řízení a pocit oživené legendy, Hyundai přichází s něčím, co je pro každodenní život mnohem důležitější.
Hyundai Ioniq 5, který se právě nyní začíná ve Spojených státech prodávat, totiž už od základního modelu nabízí nejen opravdu rychlé nabíjení, jehož reálnou rychlost vyzkoušel i insideevs.com a potvrdil, že má výrazně navrch i nad aktuální Teslou Model 3. ale především nabízí už od začátku dojezd 300 mil (483 km), tedy akční rádius, za který si u Tesly i Fordu musíte citelně připlatit. Pro Hyundai je zámořský trh Ioniq 5 tak důležitý, že ho tam dokonce nabízí s větší baterií (77,4 kWh), než v Evropě i Jižní Koreji.
A protože Američané slyší na sebevědomí, Hyundai se nechal ústy šéfa vývoje elektrických pohonů Hyundai Kia America Ryana Millera slyšet, že se stávají lídrem v rychlosti nabíjení. „Mach-E ani Model Y se ani zdaleka neblíží schopnostem našich aut. Budeme v tomto ohledu jedničkou na trhu.“ Aby se o tom zájemci přesvědčili, rozjíždí Hyundai nezvyklou akci, v jejímž rámci si budou moci nový Ioniq 5 vyzkoušet na delší dobu. Ta nebyla přesně specifikována, avšak mohlo by jít i o více dní.
Technické parametry Hyundai Ioniq 5 (2021) 72,6 kWh 2WD
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 635 × 1 890 × 1 605 mm, 1 985 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 160 kW, 218 koní, točivý moment: 350 Nm |
Baterie | 82 kWh (77,4 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 232 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,7 kWh / 100 km, dojezd: 481 km |
Cena od | 1 339 990 Kč |
Jinak za elektromobily má tohle auto všechno co takový elektromobil nejvíc potřebuje:
1. dojezd
2. rychlost dobíjení
A tohle auto obojí má. Má relativně velkou baterku (i když by mu slušela kapacita 90-100 kWh) a díky pověstné spotřebě eaut od Hyundai má velký dojezd, kdyby měli ale baterii 90 kWh, to by konkurence na jeho dojezd neměla ještě tak 5 let.
A rychlost dobíjení? Díky 800V technologii 250 kW a víc, co víc si přát?
Konečně někdo pochopil, že když už na světě jsou IONIQ nabíječky s výkonem 350 kW, tak je přeci nesmysl je nevyrobit auto, které by toho využilo.
Tohle si například ve VW vůbec neuvědomují a tam se spíš snaží jen o to aby ukázali lidem, že to nejde.