Hyundai oznámil ceny nového Ioniqu 6. Příjemně překvapily

e-Salon Praha 2022
3
Hyundai oznámil ceny nového Ioniqu 6. Příjemně překvapily
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • S ceníkem Hyundai zveřejnil i definitivní specifikace
  • Dojezd dle WLTP činí až 614 km
  • Zároveň se mírně upravují ceny Ioniqu 5 tak, aby byly shodné s Ioniqem 6

Ceník Ioniqu 6 jako obvykle nabízí dvě základní verze podle využitelné kapacity baterie – Eco 53 a Power 77,4 kWh, které mají zároveň i různě naladěný jmenovitý výkon jediného zadního elektromotoru. Zatímco točivý moment 350 Nm se neliší, tak Eco nabízí 151 koní a Power 229 koní. Alternativou pro Power je pohon 4×4 díky druhému elektromotoru vpředu; systémový točivý moment pak vyroste na 605 Nm a jmenovitý výkon na 325 k. Standardem pro Power je tepelné čerpadlo s aktivním předehřevem baterií, pro Eco je k mání za 40 000 Kč. Za 50 000 Kč je pro Power v nabídce paket Technology obsahující sadu senzorů, dálkové parkování, panoramatický kamerový systém a vyjížděcí kliky dveří (ve standardu v linii Style Premium).

Hyundai Ioniq 6 patří mezi nejlevnější elektromobily se stupňovitou zádí na českém trhu

Za dalších čtyřicet tisíc korun si lze i vrcholnou a jinak zcela vyčerpávajícím způsobem vybavenou linii Style Premium došlechtit ještě digitálními vnějšími zrcátky a za 25 000 Kč elektricky ovládaným střešním oknem. Skromný seznam možných příplatků uzavírá metalíza za 19 900 Kč či matný lak za 24 900 Kč. Sympatické je, že standardní dvacítky lze i u vrcholné verze Style Premium formou negativní opce -5 000 Kč nahradit ekonomičtějšími a komfortnějšími 18" koly. V ceně je vždy sada zimních pneumatik odpovídajícího rozměru, systém V2L se dvěma zásuvkami 230 V/3,6 kW, plná pětiletá záruka bez omezení ujetí kilometrů, standardní záruka na trakční akumulátor 8 let/160 000 km, osmiletá celoevropská asistence a tříletá aktualizace map a telematika.

Základní volbou je linie Smart nabízející mimo jiné 18" litá kola, bi-LED světlomety, 7 airbagů včetně předního středového, autonomní nouzové brzdění s detekcí vozidel, chodců a cyklistů, asistent jízdy po dálnici, asistent aktivního odvrácení kolize s vozidlem ve slepém úhlu, asistent pro bezpečné opuštění vozidla, nastavitelnou bederní opěrku řidiče, vyhřívání předních sedadel a koženého volantu, elektricky sklopná vnější zrcátka, keyless entry, dvouzónovou klimatizaci, samostmívací vnitřní zrcátko, světelný a dešťový senzor, zadní středovou loketní opěrku, osvětlení zavazadelníku i „frunku“, víko kufru s bezdotykovým elektrickým ovládáním, navigaci s Apple CarPlay i Android Auto, aktualizace OTA či pádla pro regulaci míry rekuperace. V případě silnější verze Power obsahuje linie Smart v ceně i tepelné čerpadlo.

Prostřední Style jako první nabízí volbu pohonu všech kol za 100 000 Kč, přidává boční protihluková okna, solární přední a zatmavená zadní boční okna, maticové světlomety s asistentem dálkových světel, pokročilejší verze asistentů nouzového brzdění (dokáže se aktivně vyhnout a varuje před čelní srážkou i při odbočování či změně pruhu) i dálniční jízdy. Uvnitř nabízí elektrické nastavení předních sedadel a vyhřívání těch zadních, hliníkové pedály, ambientní osvětlení s volbou barev, bezdrátovou nabíječku mobilů + již zmíněné tepelné čerpadlo s aktivním předehřevem akumulátorů.

Opulentní výbava Style Premium je vyhrazená pouze pro verzi Power a začíná 20" koly s možností negativní opce, pokračuje pak protikolizním asistentem při vyparkovávání z příčného i podélného místa, koženým čalouněním sedadel s ventilací a masáží těch předních, head-up displejem, výše zmíněným paketem Technology a audiosystémem Bose s 8 reproduktory.

Eco 53 kWh Power 77,4 kWh Power 77,4 kWh 4×4
Smart 1 159 990 Kč 1 339 990 Kč
Style 1 349 990 Kč 1 479 990 Kč 1 579 990 Kč
Style Premium 1 549 990 Kč 1 649 990 Kč

Technické parametry Hyundai Ioniq 6 Power 77,4 kWh 4×2

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 855 × 1 880 × 1 495 mm, 2 120 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon168 kW, 229 koní, točivý moment: 350 Nm
Baterie77,4 kWh (74 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 233 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,1 kWh / 100 km, dojezd: 614 km
Cena od1 339 990 Kč
Diskuze ke článku
Martin Šafránek
Martin Šafránek
Naposledy upraveno: 13. 11. 2022 20:12
Pořízovací cena ... ne že by překvapila, dala by se označit za hraničně snesitelnou :-) Ale co, zdravý člověk má dvě ledviny a přitom stačí jedna :-)

Co mě momentálně odrazuje od přechodu z PHEV do čistého EL je nejistota, jaká pravidla pro čistá EL budou platit (viz zde diskutované garáže a parkování ve městech), diskutovaná spotřební daň, atd.

Začínám uvažovat nad tím, zdali nakonec EL auta nebudou vhodná jen pro ty, kteří bydlí ve vlastním větším domě, kde budou velké soláry a k tomu 25-35KWh baterie, ale pro lidi z města, kteří bydlí v bytech nebo v malých městských domcích nakonec provoz a vlastnictví EL vyjde nastejno nebo dráž než ICE o možných omezeních při parkování v garážích nemluvě.

Plus stát neukázal a asi ani neukáže roadmapu, kdy se za co u EL aut bude platit...
Dini Dini
Dini Dini
Toš 1,1 bez daně před slevou nezní špatně..akorát se bojím, že to nepůjde rozumně koupit. A až to půjde koupit, nebude to stát 1,1bez daně. V tuto chvíli za tuto cenu u mě vede předváděcí ID.4 kterou lze reálně odjet.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze