Ceník Ioniqu 6 jako obvykle nabízí dvě základní verze podle využitelné kapacity baterie – Eco 53 a Power 77,4 kWh, které mají zároveň i různě naladěný jmenovitý výkon jediného zadního elektromotoru. Zatímco točivý moment 350 Nm se neliší, tak Eco nabízí 151 koní a Power 229 koní. Alternativou pro Power je pohon 4×4 díky druhému elektromotoru vpředu; systémový točivý moment pak vyroste na 605 Nm a jmenovitý výkon na 325 k. Standardem pro Power je tepelné čerpadlo s aktivním předehřevem baterií, pro Eco je k mání za 40 000 Kč. Za 50 000 Kč je pro Power v nabídce paket Technology obsahující sadu senzorů, dálkové parkování, panoramatický kamerový systém a vyjížděcí kliky dveří (ve standardu v linii Style Premium).
Za dalších čtyřicet tisíc korun si lze i vrcholnou a jinak zcela vyčerpávajícím způsobem vybavenou linii Style Premium došlechtit ještě digitálními vnějšími zrcátky a za 25 000 Kč elektricky ovládaným střešním oknem. Skromný seznam možných příplatků uzavírá metalíza za 19 900 Kč či matný lak za 24 900 Kč. Sympatické je, že standardní dvacítky lze i u vrcholné verze Style Premium formou negativní opce -5 000 Kč nahradit ekonomičtějšími a komfortnějšími 18" koly. V ceně je vždy sada zimních pneumatik odpovídajícího rozměru, systém V2L se dvěma zásuvkami 230 V/3,6 kW, plná pětiletá záruka bez omezení ujetí kilometrů, standardní záruka na trakční akumulátor 8 let/160 000 km, osmiletá celoevropská asistence a tříletá aktualizace map a telematika.
Základní volbou je linie Smart nabízející mimo jiné 18" litá kola, bi-LED světlomety, 7 airbagů včetně předního středového, autonomní nouzové brzdění s detekcí vozidel, chodců a cyklistů, asistent jízdy po dálnici, asistent aktivního odvrácení kolize s vozidlem ve slepém úhlu, asistent pro bezpečné opuštění vozidla, nastavitelnou bederní opěrku řidiče, vyhřívání předních sedadel a koženého volantu, elektricky sklopná vnější zrcátka, keyless entry, dvouzónovou klimatizaci, samostmívací vnitřní zrcátko, světelný a dešťový senzor, zadní středovou loketní opěrku, osvětlení zavazadelníku i „frunku“, víko kufru s bezdotykovým elektrickým ovládáním, navigaci s Apple CarPlay i Android Auto, aktualizace OTA či pádla pro regulaci míry rekuperace. V případě silnější verze Power obsahuje linie Smart v ceně i tepelné čerpadlo.
Prostřední Style jako první nabízí volbu pohonu všech kol za 100 000 Kč, přidává boční protihluková okna, solární přední a zatmavená zadní boční okna, maticové světlomety s asistentem dálkových světel, pokročilejší verze asistentů nouzového brzdění (dokáže se aktivně vyhnout a varuje před čelní srážkou i při odbočování či změně pruhu) i dálniční jízdy. Uvnitř nabízí elektrické nastavení předních sedadel a vyhřívání těch zadních, hliníkové pedály, ambientní osvětlení s volbou barev, bezdrátovou nabíječku mobilů + již zmíněné tepelné čerpadlo s aktivním předehřevem akumulátorů.
Opulentní výbava Style Premium je vyhrazená pouze pro verzi Power a začíná 20" koly s možností negativní opce, pokračuje pak protikolizním asistentem při vyparkovávání z příčného i podélného místa, koženým čalouněním sedadel s ventilací a masáží těch předních, head-up displejem, výše zmíněným paketem Technology a audiosystémem Bose s 8 reproduktory.
Eco 53 kWh | Power 77,4 kWh | Power 77,4 kWh 4×4 | |
---|---|---|---|
Smart | 1 159 990 Kč | 1 339 990 Kč | – |
Style | 1 349 990 Kč | 1 479 990 Kč | 1 579 990 Kč |
Style Premium | – | 1 549 990 Kč | 1 649 990 Kč |
Technické parametry Hyundai Ioniq 6 Power 77,4 kWh 4×2
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 855 × 1 880 × 1 495 mm, 2 120 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 168 kW, 229 koní, točivý moment: 350 Nm |
Baterie | 77,4 kWh (74 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 233 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,1 kWh / 100 km, dojezd: 614 km |
Cena od | 1 339 990 Kč |
Co mě momentálně odrazuje od přechodu z PHEV do čistého EL je nejistota, jaká pravidla pro čistá EL budou platit (viz zde diskutované garáže a parkování ve městech), diskutovaná spotřební daň, atd.
Začínám uvažovat nad tím, zdali nakonec EL auta nebudou vhodná jen pro ty, kteří bydlí ve vlastním větším domě, kde budou velké soláry a k tomu 25-35KWh baterie, ale pro lidi z města, kteří bydlí v bytech nebo v malých městských domcích nakonec provoz a vlastnictví EL vyjde nastejno nebo dráž než ICE o možných omezeních při parkování v garážích nemluvě.
Plus stát neukázal a asi ani neukáže roadmapu, kdy se za co u EL aut bude platit...