Hyundai neuhlídal grafiku světel na maskovaném prototypu Ioniqu 5

Hyundai neuhlídal grafiku světel na maskovaném prototypu Ioniqu 5
Fotografie: thekoreancarblog.com
  • Grafika světel vypadá podobně jako na studii Hyundai 45 EV
  • Velmi zajímavé jsou parametry Ioniqu 5, zejména nabíjecí výkon
  • Prodávat by se měl od začátku příštího roku a cena má být v přepočtu okolo milionu korun

O připravovaných elektromobilech značky Hyundai na nové platformě pro elektromobily s označením E-GMP víme, že všechny ponesou označení Ioniq doplněné o číslo. Prvním z nich pravděpodobně bude Ioniq 5, jehož podobu představil Hyundai loni ve Frankfurtu jako studii a maskovaný prototyp byl spatřen i při testování na Nürburgringu. Web thekoreancarblog.com nyní přináší informaci, že podobu tohoto vozu Hyundai ukáže už za pár dní a přikládá i další fotografie maskovaného prototypu, kde už je vidět i grafika produkčních světel.

Z fotografií je patrné, že světla budou mít velmi podobnou grafiku jako v případě studie Hyundai 45 EV, která byla předobrazem Ioniqu 5. Podařilo se zachytit i interiér, ve kterém jsou ovšem nejdůležitější části zakryty, takže podobu přístrojové desky zatím neznáme. Web thekoreancarblog.com ale uvádí i spoustu technických detailů a ty vypadají velmi zajímavě.

Díky nové platformě pro elektromobily má Ioniq 5 lepší využití prostoru. A jelikož nemá převodovku, nebude údajně mezi řidičem a spolujezdcem středový tunel, který by neměl být ani vzadu. I když vypadá jako crossover, něco mezi hatchbackem a SUV, měl by to být konkurent Volkswagenu ID.4, a stát tedy o třídu výše, než je ID.3. Délka by měla být 4 635 mm a rozvor rovné 3 metry, což je obojí více než u zmíněného Volkswagenu ID.4.

Kapacita baterie by měla být 58 kWh, nebo 72 kWh a dojezd verze s větší baterií přes 500 km. Maximální nabíjecí výkon by měl dosahovat až 350 kW díky 800V architektuře baterie, což je u této kapacity baterie neuvěřitelná hodnota. Zároveň ale předpokládaná základní cena je poměrně nízká – 42 900 dolarů, tedy v přepočtu necelý milion korun. I když v Evropě bude cena určitě minimálně o 20 % vyšší, není to na auto těchto parametrů vůbec špatné. Představení údajně proběhne již zítra (21. 10.) a na vybrané trhy (pravděpodobně USA) by se měl Ioniq 5 dostat už začátkem příštího roku. Takže brzy se jistě dozvíme více.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze