Hyundai Ioniq 5 dorazil do Norska. Málem se nevešel do přístavu

Hyundai Ioniq 5 dorazil do Norska. Málem se nevešel do přístavu
Fotografie: Hyundai
  • První Hyundaie Ioniq 5 dorazily do Evropy
  • USA bude následovat zanedlouho
  • Hyundai chystá výrobu elektromobilů v USA

Nevelký vnitrozemský přístav Drammen jihozápadně od Osla zažil svých patnáct minut slávy. Do stejnojmenného fjordu vplula Morning Lady, jedna z nejkapacitnějších lodí k přepravě aut na světě (výtlak 70 853 t), a poté zakotvila u drammenského mola. Nejenže šlo o historicky největší plavidlo, které kdy překonalo strmý a úzký průliv Svelvikstrømmen, spojující vnitrozemskou část Drammensfjorden s průlivem Skagerrak a světovými oceány, ale začaly z něj hned poté vyjíždět vůbec první Hyundaie Ioniq 5, dodané do tohoto skandinávského elektromobilního edenu, a také do celé Evropy. Kolik jich bylo, nevíme, ale vzhledem k tonáži Morning Lady jistě šlo o vyšší jednotky tisíc.


Vozy se odtud podle insideevs.com rozjedou na prodejní místa po severní Evropě s pochopitelnou preferencí nenasytného a bohatého norského trhu. Tam se v nejbližší budoucnosti budou odehrávat velmi zajímavé tržní souboje s Fordem Mustang Mach-E, Škodou Enyaq iV či Teslou Model Y (až tedy bude konečně dokončena Gigafactory Berlin). Soudě podle překvapivě vstřícného poměru cena/výkon/výbava, bude Hyundai jednoznačným favoritem. Ale nechme se překvapit.

Ačkoliv do Evropy teprve teď míří první lodě s Ioniqy 5 na palubě, model už stačil díky enormnímu zájmu na domácím jihokorejském trhu obsadit první místo v prodejích nabíjecích automobilů značky. Evropa následuje podle plánů jako druhá a oficiální americkou premiéru má velmi ambiciózní elektromobil ještě stále před sebou. V USA by se však měly elektrické Hyundai začít napřesrok vyrábět. Které to budou, zatím nevíme, avšak dost možná půjde o větší model, než crossover střední třídy Ioniq 5.

První várka Hyundaiů Ioniq 5 dorazila do norského přístavu Drammen.

Technické parametry Hyundai Ioniq 5 (2021) 72,6 kWh AWD

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 635 × 1 890 × 1 605 mm, 1 985 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon225 kW, 306 koní, točivý moment: 605 Nm
Baterie77,4 kWh (72,6 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 232 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,6 kWh / 100 km, dojezd: 462 km
Cena od1 469 990 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze