Elon Musk v Gigafactory Berlin. Už si přestal brát servítky

3
Elon Musk v Gigafactory Berlin. Už si přestal brát servítky
Fotografie: Tesla Motors
  • Start výroby se určitě zpozdí
  • Zřejmě se začne vyrábět ještě letos
  • Přesné datum už si nikdo netroufá odhadnout

Elon Musk navštívil staveniště brandenburské Gigafactory a poté informoval své fanoušky o plánovaném startu produkce. Ten se už podle electrek.co zcela určitě zpozdí, otázkou je v tuto chvíli, o kolik. Původně se měly výrobní linky rozběhnout v červenci 2021, jenže vývoj v posledních měsících nešel ani zdaleka podle Muskových představ. Zdlouhavé úřední procedury, protesty ekologických iniciativ a hustá spleť striktních německých zákonů postupně nahlodaly jeho jistotu, s níž ještě počátkem jara prohlašoval, že plánované termíny určitě klapnou.

Do toho přišla zpráva z německých médií, že už se najisto počítá s půlročním zpožděním, kterou vzápětí dementovali zástupci brandenburské vlády. A tak už si Elon Musk raději odpouští konkrétní predikce, podle Reuters prohlásil, že to nyní vypadá na zahájení výroby do konce roku. Neodpustil si, vůbec poprvé, ani pichlavé poznámky vůči německému úřednímu aparátu. Odpověděl totiž na několik otázek místním reportérům u továrny a postěžoval si jim, že by bylo lepší trochu omezit byrokracii. Chtělo by to prý aktivně bojovat proti nadměrnému množství zákonů a regulací. Jinak se budou podle Muskových slov dále hromadit a hromadit, až jednoho dne zakážou úplně všechno.

Že si Musk nebere servítky, dokládá i fakt, že němečtí oficiální představitelé, kteří ohlásili jeho návštěvu, se na místě neukázali. Na otázky po důvodu této nezdvořilosti odpovídali stručně ve smyslu, že šlo o ryze technickou návštěvu. Když navštívil stavbu minule, nechal zřídit 25členný expertní tým, který měl pomáhat řešit problémy na místě. Jenže to moc nepomohlo a zádrhele nakonec stály místo i manažera, odpovědného za projekt výstavby. Německá Gigafactory je totiž pro Teslu nesmírně důležitá, bude tvořit odrazový můstek pro evropskou misi Modelu Y. A také prostředek k lanaření špičkových expertů z německého automobilového průmyslu.

Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
to musí být noční můra když nebyl nikdy zvyklý dodržovat pravidla - ať už při zaplevelení oblohy Starlinkem, nebo třeba zdravotními omezeními v továrnách kvůli Covidu... inu měl se zeptat jak to funguje v jiných zemích než na tom jejich divokém západě ;-)
Roman Lankaš
Roman Lankaš
Ať si ultradílnu postaví na Marsu a nemusí se s nikým dohadovat.
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 20. 5. 2021 23:24
To je teprve začátek, ještě kolektivní smlouva a jednání s odbory, odstupné až 20 platů, měsíční kontroly od všech možných úřadů a podobné věci, na to není zvyklý v USA se všechno řeší úplně jinak.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze