Elon Musk potvrdil některé zajímavosti o vozidlech, která bude Tesla vyrábět v Gigafactory Berlín. Podle Muska bude Model Y sjíždějící z linky této továrny využívat vlastní články s označením 4680, které Tesla představila na akci Battery Day. Zároveň uvedl, že bude mít strukturovanou baterii, což je také součást technologických vylepšení, která byla představena na Battery Day. Informace o tom přináší teslarati.com.
Tesla Model Y z Německa bude jiné auto
Je tedy jasné, že Tesla Model Y z Německa bude mít ve srovnání se svými sourozenci, kteří se vyrábějí v továrně ve Fremontu a pravděpodobně později v tomto roce i v Šanghaji, úplně jiné parametry. Podle informací z Tesla Battery Day by měla přinést nejen delší dojezd, ale i nižší cenu.
Musk sdílel tyto informace o výrobě Gigafactory Berlin na Twitteru během rozhovoru se svým fanouškem @WholeMarsBlog Ten se zeptal generálního ředitele Tesly, zda se nové články 4680 budou používat v německém výrobním závodu. Musk vysvětlil, že v Berlíně bude využita spousta nových technologií, což znamená určitá výrobní rizika. Jakmile se nové technologie osvědčí, budou zavedeny i do Fremontu a Šanghaje. To znamená, že Gigafactory v Berlíně bude zpočátku jakési testovací prostředí.
I do so wish that more companies would put down their spreadsheets for a moment and focus on making products that move your heart
— Elon Musk (@elonmusk) October 7, 2020
Podle informací z Tesla Battery Day to vypadalo, že na nové články 4680 si budeme muset počkat, protože se objeví až v nových vozech Semi, Cybertruck a Roadster, ze současných pak v Modelu S ve verzi Plaid. To bylo i zklamání pro Wall Street. Tato informace ale přináší naději, že by nové technologie mohly přijít na trh dříve, než se čekalo. Zároveň schéma podvozku se strukturovanou baterií a pevnějšími nosnými částmi z jednoho kusu, které se objevilo také během akce Battery Day, bude též použito dříve, a to v Modelu Y z Německa.
true, Tesla moves your heart.
— Whole Mars Catalog (@WholeMarsBlog) October 7, 2020
hey, what kind of cells are you planning to move our hearts with in Berlin?
CATL LFP? 2170 cells... 4680? I know you said you’re making cells in berlin
Kromě těchto novinek o Modelu Y z továrny v Berlíně Musk také poznamenal, že Tesla očekává větší využití baterií LFP pro elektromobily se středním dojezdem. To by mělo společnosti pomoci snížit náklady a zlepšit její dopad na životní prostředí. Baterie LFP jsou nejen cenově dostupnější, ale zároveň bez kobaltu, což je kontroverzní materiál kvůli sporným praktikám jeho získávání v některých dolech v Kongu.
Muskovy nové informace o produkci Tesly Model Y v Německu tedy znamenají, že nové technologie by kromě již zmíněných přínosů v podobě nižších nákladů na výrobu, tedy snad i příznivější ceny, a delšího dojezdu měly přinést také vyšší bezpečnost. To bude dané jak nosnými částmi z jednoho kusu, tak strukturovanou baterií. Díky tomu by měla být Tesla Model Y ještě zajímavější pro zákazníky z náročných evropských trhů, jako je například právě Německo.
Tesla Model Y je tu. Dojede až 480 km na jedno nabití
Technické parametry Tesla Model Y Long Range Dual Motor
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 750 × 1 921 × 1 624 mm, 2 003 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 324 kW, 441 koní, točivý moment: 493 Nm |
Baterie | 78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 542 km |
Cena od | 1 284 900 Kč |