Z nuly ihned na vrchol. Hyundai Ioniq 5 se stává bestsellerem

Z nuly ihned na vrchol. Hyundai Ioniq 5 se stává bestsellerem
Fotografie: Hyundai
  • Ioniq 5 se stal hned nejprodávanějším BEV Hyundai
  • Prodeje Kony Electric mají sestupný trend
  • Rekordně rostou prodeje PHEV

Prodejní debut pohledného a moderního Hyundaie Ioniq 5 je podle insideevs.com strhující; hned první kompletní měsíc na trhu obsadil s náskokem první místo mezi všemi nabíjecími modely této značky. Těch prodala automobilka podle své zprávy v dubnu 2021 celkem 7 561, to znamená meziroční nárůst o 13,8 % a celkem 4,9 % z kompletních prodejů značky. Vzhledem k tomu, že Ioniq 5 se zatím ještě ani nezačal prodávat na všech trzích a pokračuje intenzivní podpůrná kampaň, velmi pravděpodobně se v příštích měsících dočkáme dalších, ještě působivějších rekordů.

Tento fakt je ještě zajímavější při pohledu na okolnosti; celkové prodeje nabíjecích Hyundaiů totiž od počátku roku do konce dubna činily 23 940 kusů (4,2 % celkových prodejů), tedy prakticky stejně jako loni. A pak tu máme statistiku podílů jednotlivých typů pohonu. Zatímco globální prodeje vodíkových pohonů (FCV, do statistiky nabíjecích vozidel samozřejmě započítány nejsou) dosáhly za duben 1 384 jednotek (meziročně o 51 % více a rovněž nový rekord) a PHEV se prodalo úhrnem 1 339 (+98 %), statistiky bateriových vozidel (BEV) narostly o pouhá čtyři procenta, což je v absolutních číslech mnohem méně, než kolik výrobce udal nových Ioniqů 5. Znamená to tedy, kromě jiného, že Ioniq 5 firmě zachránil statistiky prodejů BEV. Na vině je další dramatický propad prodejů Kony Electric, které se za duben 2021 prodalo 2 256 kusů (meziroční pokles o 52,2 %, v loňském létě bývaly prodeje proti letošnímu dubnu trojnásobné) a stále se nevzpamatovala z tržních trablů po nedávném zákazu prodeje v Jižní Koreji kvůli vadným bateriích s tendencemi k samovznícení.

Možná i proto se z tohoto množství prodalo doma v Jižní Koreji jen 114 aut, zbytek šel na prioritní evropský trh. Až začnou objemové dodávky do Koreje i na ostatní trhy, dost možná se dočkáme překvapení i v globálních statistikách napříč značkami. Nechme se překvapit, Ioniq 5 má každopádně našlápnuto skvěle.

Technické parametry Hyundai Ioniq 5 (2021) 58 kWh 2WD

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 635 × 1 890 × 1 605 mm, 1 985 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon125 kW, 170 koní, točivý moment: 350 Nm
Baterie61 kWh (58 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 175 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,3 kWh / 100 km, dojezd: 400 km
Cena od1 169 990 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze