Hyundai Ioniq 5 byl spatřen na nabíjecí stanici, na 80 % se nabíjel 149 kW

3
Hyundai Ioniq 5 byl spatřen na nabíjecí stanici, na 80 % se nabíjel 149 kW
Fotografie: Hyundai
  • Při příchodu pozorovatele byl nabíjecí výkon 149 kW při 80 % v baterii, ale začal rychle klesat
  • Testovací řidič ale sdělil, že maximum bylo 220 kW a i při 96 % v baterie byl výkon 45 kW

V Německu byl na jedné z ultrarychlých stanic Ionity spatřen Hyundai Ioniq 5, který díky nové platformě e-GMP nabízí velmi rychlé nabíjení. Automobilka udává, že na stanici o výkonu 350 kW se nabije z 10 na 80 procent za 18 minut, ale zatím neuvedla maximální výkon. Leccos ale napovědělo toto video ze stanice Ionity.

Ve videu je vidět, že i když je baterie nabitá již na 80 %, nabíjecí výkon je 149 kW, následně ovšem začíná prudce padat dolů. Nejspíše byl ve voze nastaven limit pro nabíjení právě 80 %, po dosažení této hranice se tedy ukončuje nabíjení. Testovací řidič totiž autorovi videa sdělil, že auto mělo na začátku nabíjení maximum na výkonu 220 kW, což je hodnota, přes kterou se dostanou jen vozy Tesla Model 3 (ovšem pouze na Superchargeru), Porsche Taycan a Audi e-tron GT. Ještě při 96 % prý auto nabíjelo výkonem 45 kW, což je velmi dobrá hodnota u téměř plně nabité baterie.

Odhadovali jsme i vyšší nabíjecí výkon, než je zde udávaných 220 kW, ale je možné, že se kvůli nižším teplotám, které teď panují, nedostal na své absolutní maximum a v ideálních teplotách bude ještě vyšší. Ale také je možné, že se na výkonu 220 kW udrží déle než třeba Tesla Model 3 na výkonu 250 kW, takže k udávaným časům nabíjení toto maximum stačí. Každopádně to budeme schopni upřesnit, až si sami otestujeme nabíjecí křivku.

Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Vypadá dobře designem i parametry... Možná náhrada za e-trona kterému už se schyluje ke stovce 🤔
Josef L
Josef L
Při ceně auta 59 tis. EUR se těch nabíjecích chatakteristik dá dosáhnout jednoduše, prostě se dá do auta 86 kWh baterie s výhodnou kombinací článků např. 96s3p, která má využitelnou kapacitu 72,6 kWh a pak 96% je ve skutečnosti 80%. Tedy posune se nabíjecí křivka a baterie se vhodnou konfigurací dá nabíjet vysokými proudy, přestože na jednom článku se dodrží předepsané parametry, žádný zárźrak, prostě matematika a když je dost peněz na výrobu baterie, není problém.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze