V Německu byl na jedné z ultrarychlých stanic Ionity spatřen Hyundai Ioniq 5, který díky nové platformě e-GMP nabízí velmi rychlé nabíjení. Automobilka udává, že na stanici o výkonu 350 kW se nabije z 10 na 80 procent za 18 minut, ale zatím neuvedla maximální výkon. Leccos ale napovědělo toto video ze stanice Ionity.
Ve videu je vidět, že i když je baterie nabitá již na 80 %, nabíjecí výkon je 149 kW, následně ovšem začíná prudce padat dolů. Nejspíše byl ve voze nastaven limit pro nabíjení právě 80 %, po dosažení této hranice se tedy ukončuje nabíjení. Testovací řidič totiž autorovi videa sdělil, že auto mělo na začátku nabíjení maximum na výkonu 220 kW, což je hodnota, přes kterou se dostanou jen vozy Tesla Model 3 (ovšem pouze na Superchargeru), Porsche Taycan a Audi e-tron GT. Ještě při 96 % prý auto nabíjelo výkonem 45 kW, což je velmi dobrá hodnota u téměř plně nabité baterie.
Odhadovali jsme i vyšší nabíjecí výkon, než je zde udávaných 220 kW, ale je možné, že se kvůli nižším teplotám, které teď panují, nedostal na své absolutní maximum a v ideálních teplotách bude ještě vyšší. Ale také je možné, že se na výkonu 220 kW udrží déle než třeba Tesla Model 3 na výkonu 250 kW, takže k udávaným časům nabíjení toto maximum stačí. Každopádně to budeme schopni upřesnit, až si sami otestujeme nabíjecí křivku.