Ford si zajistil rekordní půjčku na vybudování továren na baterie v USA

Ford si zajistil rekordní půjčku na vybudování továren na baterie v USA
Fotografie: Ford
  • Půjčka ve výši 9,2 miliard dolarů přišla od vlády USA prostřednictvím programu Loan Program Office (LPO)
  • Její cílem je podpořit výrobu elektromobilů přímo na jejím území a nespoléhat na cizí státy

S informací o tom, že se Fordu podařilo zajistit půjčku 9,2 miliard dolarů na vybudování továren na baterie v USA, přišel bloomberg.com s odkazem přímo na tiskovou zprávu. V ní se dá dočíst, že úvěr automobilce poskytla vláda USA prostřednictvím programu Loan Program Office (LPO) amerického ministerstva energetiky (DOE). Půjčku obdrží konkrétně firma BlueOval SK vlastněná právě Fordem a jihokorejským výrobcem baterií SK On. BlueOval SK má za cíl vybudovat dostatečnou kapacitu na výrobu 129 GWh baterií ročně. Tato obrovská půjčka přitom představuje největší vládní nabídku pro automobilku od dob záchranných programů po velké recesi v roce 2009.


Půjčka přitom plně koresponduje s cílem vlády USA a Bidenovo administrativou podpořit výrobu elektromobilů přímo na jejím území a nespoléhat se na cizí státy (zejména Čínu, která kontroluje asi 3/4 výrobních kapacit baterií). Půjčka by se měla týkat tří výrobních závodů, které by měly vzniknout v Kentucky (dvě) a jedna v Tennessee, všechny tři by přitom měly vyrábět baterie pro připravované elektromobily Ford a Lincoln.

Loan Program Office (LPO) amerického ministerstva energetiky ve zprávě také zdůrazňuje, že půjčka přinese kariérní příležitosti do oblastí a vytvoří 5 000 pracovních míst ve stavebnictví a dalších 7 500 pracovních míst v provozu, jakmile se závody rozběhnou. The Verge pak dodává, že jde současně o důležitou součást plánu Bílého domu na podporu čisté energie uprostřed prohlubující se klimatické krize.


Ford uvedl, že půjčku vítá. „Pomůže zpřístupnit skvělé elektromobily většímu počtu zákazníků a zároveň posílí tisíce dobře placených pracovních míst a americkou výrobu,“ řekl za Ford jeho vedoucí pracovník Dave Webb. „Velké technologické přechody byly vždy urychlovány spoluprací mezi veřejným a soukromým sektorem. Zdejší prozíravost DOE pomůže udělat totéž pro přechod na dopravu s nulovými emisemi.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze