Tato nepříjemná událost byla následně řešena i výměnou stykačového modulu u některých vozidel v souladu se servisním bulletinem, což se zdá jako absolutní řešení. Problém je v tom, že nyní, více než rok po svolávací akci, americký národní úřad pro bezpečnost dálničního provozu NHTSA považovaný za tamější autoritu v oboru, nashromáždil už 12 stížností majitelů Fordu Mustang Mach-E, kteří zaznamenali selhání elektromobilu i po provedených úpravách.
Ta se odehrála podle různých scénářů; podle Reuters jistý řidič zaznamenal dva dny po nahrání nového softwaru selhání vozu cestou do Los Angeles. Ford zobrazil varování „Navštivte nejbližší servis“ a pak omezil výkon na 30 %. Naštěstí se nezastavil a umožnil dojet k nejbližšímu dealerství. Takové štěstí neměl jiný motorista na Floridě. Chvíli po rychlonabíjení jeho Mustang zavelel „Ihned bezpečně zastavte“ a po několika sekundách se zastavil uprostřed dálničního nájezdu. Znovu se rozjel až za tři hodiny, ovšem jen na další tři kilometry.
Kancelář pro vyšetřování závad (ODI) při NHTSA proto zahájila prověřování způsobu odstranění původní závady a oslovila majitele celkem 64 727 vozů Ford Mustang Mach-E. Automobilka Ford podle své mluvčí s NHTSA plně spolupracuje. Není to jediná svolávací akce týkající se tohoto modelu. Ford také svolával přes tisíc vozidel kvůli potenciálně vadné zadní poloose.
Technické parametry Ford Mustang Mach-E RWD SR
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 713 × 1 881 × 1 625 mm, 2 047 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 198 kW, 269 koní, točivý moment: 430 Nm |
Baterie | 75,7 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 115 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 440 km |
Cena od | 1 458 900 Kč |
S elektromobily stoji vsichni zase na startovni care, a naopak tenhle zavod Cinani odstartovali mnohem drive nez zavedene automobilky, takze maji spise naskok.