Ford Explorer má výkon 450 koní. I díky plug-in hybridnímu pohonu

Ford Explorer má výkon 450 koní. I díky plug-in hybridnímu pohonu
  • Díky baterii o kapacitě 13,1 kWh auto zvládne až 40 kilometrů čistě na elektřinu
  • Zážehový vidlicový šestiválec je naladěný na 350 koní
  • Elektromotor má výkon 100 koní, kombinovaný výkon činí 450 koní
  • Vůz nabídne 840 Nm točivého momentu

Nejen Ford Transit nebo Ford Kuga, ale také Ford Explorer dostal do nabídky plug-in hybridní variantu. Holt elektrifikace se pomalu začíná týkat modelů každé automobilky. Elektrifikované hnací ústrojí kombinuje zážehový motor 3.0 EcoBoost s elektromotorem a baterií. Soustava nabízí výkon 450 koní, točivý moment 840 Nm a dojezd na elektřinu až 40 kilometrů.

Nový Explorer je sériově vybaven pohonem všech kol, kterému sekunduje desetistupňová samočinná převodovka. K dispozici má sedm přepínatelných jízdních režimů. Nechybí ani asistenční systémy, jako je adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, rozpoznávání dopravních značek a vedení uprostřed jízdního pruhu. Infotainment běží na displeji o velikosti 10,1 palce a digitální přístrojový štít má úhlopříčku 12,3 palce.

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid reprezentuje nejvšestrannější SUV, jaké jsme kdy evropským zákazníkům nabídli. Komfortně odveze sedm dospělých a snadno utáhne přívěs o hmotnosti 2 500 kg, přitom nabízí dojezd 40 kilometrů v elektrickém režimu s nulovými emisemi,“ definuje vůz Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.

Zážehovému vidlicovému šestiválci 3.0 EcoBoost o výkonu 350 koní pomáhá elektromotor o výkonu 100 koní. Lithium-ion baterii o kapacitě 13,1 kWh lze nabíjet přes port umístěný na levé straně mezi dveřmi a blatníkem. Baterie se automaticky dobíjí během jízdy pomocí brzdění.

V nabídce je také například parkovací asistent 2, nabízený jako výbava na přání. Umožňuje plně automatické zajetí do podélného i příčného parkovacího místa. Řidič pouze vyřadí na neutrál a během manévru drží stisknuté tlačítko na středové konzole. Vůz poté sám ovládá řízení, plyn, brzdy i přepínání mezi jízdou vpřed a couváním. Po dokončení manévru zvolí polohu „P“. Asistent vyhýbacího manévru pomůže řidiči vyhnout se překážce a systém brzdění po nárazu snižuje riziko škod způsobených případnou sekundární kolizí.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze