Když elektrifikovat, tak pořádně. Automobilka Ford se do toho pustila opravdu s vervou. Jedním z modelů, který dostane elektrifikaci, je SUV Ford Kuga. Ten bude k dispozici v několika verzích: jako mild-hybrid, plug-in hybrid i full-hybrid.
Pojďme se nejdříve podívat na plug-in hybrid. Pod kapotou Fordu Kuga v této verzi pracuje 2,5litrový čtyřválec v kombinaci s elektromotorem a baterií o kapacitě o 14,4 kWh. Kombinovaný výkon činí 225 koní. Elektrický dojezd na jedno nabití je více jak 50 kilometrů. Baterie z klasické domácí zásuvky bude nabitá zhruba za čtyři hodiny. Řidič bude moci vybírat z režimů EV Auto, EV Now, EV Later nebo EV Charge.
Jestli se nechcete starat o nabíjení, tak se budete nejspíše zajímat o model Kuga Hybrid. Ten má pod kapotou 2,5litrový zážehový čtyřválec a malou Li-Ion baterii. Kuga Hybrid dorazí na trh v roce 2020, a to s pohonem všech kol. Papírová spotřeba má být 5,6 litrů na sto kilometrů.
Vybrat si budete moci i mild-hybridní verzi. Ta se skrývá pod názvem Kuga EcoBlue Hybrid. Dvoulitrový vznětový motor o výkonu 150 koní má k sobě připojený integrovaný startér/generátor. V útrobách je i 48V Li-Ion baterie. Díky 48V elektroinstalaci může Kuga EcoBlue Hybrid častěji využívat systém Auto Start-Stop. Ford předpokládá spotřebu paliva od 5,0 l / 100 km.
Ve výbavě je například bezdrátové nabíjení telefonu. Systém infotainmentu se jmenuje SYNC 3 a běží na osmipalcovém displeji. Nechybí podpora jak CarPlay, tak Android Auto. Novinkou je digitální přístrojový štít o velikosti 12,3 palců.
Poprvé je v tomto modelu zabudovaný modem FordPass Connect, díky němuž lze ve voze vytvořit Wi-Fi hotspot až pro deset zařízení. FordPass Connect umožňuje využívat v navigaci aktuální dopravní informace získávané v reálném čase, streamovat zvukový a video obsah i během jízdy a v kombinaci s mobilní aplikací FordPass Connect používat několik funkcí dálkového přístupu, jako je poloha a stav vozidla, odemykání a zamykání nebo třeba spouštění motoru.