Právě testujeme Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid AWD Active X

2
Právě testujeme Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid AWD Active X
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Omlazené provedení je opět k dispozici jako hybrid a plug-in hybrid
  • Testované provedení zatím jezdí za 6,3 litru na 100 km
  • Omlazená Kuga nás těší bohatým vnitřním prostorem a dobře pracujícím pohonem všech kol

Začátkem roku se na evropský trh dostalo omlazené provedení středně velkého SUV s logem Fordu. Model Kuga je populární hlavně v USA, ale ani u nás není naprostou raritou. V pořadí třetí generace nabízí možnost volby mezi pohonem předních a všech kol, stejně tak je k dostání hybrid či plug-in hybrid. My jsme jako první zvolili do testu hybridní verzi. Ta má navíc pohon všech čtyř kol, avšak volit lze i předokolku. S aktuálním zvýhodněním navíc Kuga HEV vyjde i ve vrcholné (testované) výbavě Active X na částku 913 900 Kč. To je velmi dobrá cena vůči tomu, co tento vůz vlastně nabízí. Nedávný facelift přinesl kompletně přepracovanou vizáž hlavně vpředu, kde se nově objevuje v nejvyšší výbavě LED lišta, která propojuje hlavní světlomety. Ty mohou mít za příplatek Matrix LED techniku a musíme uznat, že jejich světelný výkon je hlavně v dálkovém režimu vynikající a v této kategorii vozidel ne moc vídaný.

Nejvyšší výbava Active X je taktéž novinkou v modelové řadě Kuga. Ford ji připravil pro ty, kteří mají rádi luxus spojený s dobrodružstvím a znát je to třeba na všech sedadlech. Ta jsou potažena černou Alcantarou, vpředu najdeme vtisknuté logo „A“ a řidič a spolujezdec mají možnost nastavit si svou sedačku ve dvanácti směrech. Prostoru je v kabině opravdu hodně a Ford zde přemýšlel. Středový tunel je ideálně nízko, takže netlačí na pravé koleno řidiče. Současně je příjemně rozměrný a vejdou se do něj naráz dvě 0,5l plechovky s pitím, mezi které lze vložit další 250ml plechovku. I vzadu je místa dostatek a osoby s výškou do 192 cm zde nebudou strádat v žádném směru. Horší je to s objemem kufru, který se v rámci hybridní techniky chlubí objemem „pouze“ 518 litrů v pětimístném uspořádání.

A co jízda? Zatím jsme s vozem ujeli 300 km a palubní počítač hlásí spotřebu 5,5 litru na 100 km. Hybridní technika hlavně ve městě využívá jízdu na elektřinu a v případě potřeby většího zátahu stačí prošlápnout pedál plynu. Kdyby ani to nestačilo, Kuga Active X nabízí možnost aktivovat sportovní režim, kdy je motor ostřejší a má lepší zátah. Pro co nejúspornější jízdu je naopak určen režim Eko. Nezapomnělo se ani na jízdu v terénu, kdy je zde připraven režim Sníh/bláto. Ten funguje na jedničku a při výjezdu po prašné, hrbolaté cestě s vysokým procentuálním stoupáním vůz neměl sebemenší problém vyjet k místu určení. V rámci změn je zde i nejnovější generace infotainmentu Ford SYNC 4, který podle automobilky nabízí dvakrát vyšší výpočetní výkon než předchozí systém. Více podrobností si ale již necháme do velkého klasického testu, který přijde již brzy.

Technické parametry Ford Kuga (2019) HEV 4WD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 626 × 2 177 × 1 662 mm, 1 765 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon134 kW, 183 koní
Nádrž54 l
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 007 900 Kč
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 9. 9. 10:00
Fordu je mi líto, myslím, že se v Evropě už moc let neudrží, hodně si pokazil odchodem od MPV svoje portfolio. Nejlepší bude prodejně asi jejich dodávka a Puma, ale na dvou autech to neudrží. Kamarád, letitý fanda Fordu, co si kupoval nová Mondea, už od nich taky odešel, když se mu poslední Mondeo odporoučelo 20 tis. km po záruce (automat 8 st. + diesel, oprava 200tis. Kč), navíc pozoroval, jak Mondeo plešatí a už je za zenitem, prostě to nezachránil už ani třetí nebo čtvrtý facelift, který tomu leda věnovali. Je to úplně šedivé, co teď nabízí. U BEV si koupili technologie od VW, ale jakou z toho budou mít marži? Bude to vůbec k nečemu? A Mustang EV je okrajová věc z hlediska prodejů. Fordu jsem si nejvíce vážil za jízdní vlastnosti, které uměly propůjčit rodinným vozům jako B-Max, C-Max, S-Max a dřívějším Focusům, ten poslední je dost mdlí, byť jezdí dobře, ale je prostě nezajímavý na rok 2024, už schází jako sešlo Mondeo.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze