Ford Kuga 2.5 Duratec PHEV ST-Line X (2024)
test

Ford Kuga 2.5 Duratec PHEV ST-Line X (2024)

Dokonalé SUV s jedním malým mínusem
7

Není to ani týden, co jsme vám přinesli kompletní test nového Fordu Kuga s hybridní technikou a pohonem všech kol. Velmi povedené SUV nás zaujalo tolik, že jsme se podívali na zoubek i vrcholu nabídky. Tím je plug-in hybrid ve sportovně střižené výbavě ST-Line X.

Musím uznat, že nový Ford Kuga se mi během poslední doby hodně vryl pod kůži. Zatímco nedávno otestované provedení Active X bylo jako stvořené pro výlety mimo klasické silnice, varianta ST-Line X se nebojí okresních silnic a dálnic. Důkazem je nejen optický paket karoserie a dvojice leštěných koncovek výfuků, ale hlavní výsadou testované Kugy byl sportovní podvozek. Ten bohužel nemůže být adaptivní, ani za příplatek. Je ale znát, že vůz je tužší a se správně zvolenými sportovními pneumatikami zvládne velmi ostré jízdní tempo. A jen pro zopakování. Omlazený Ford Kuga poznáte na první pohled podle nové přídě s menší maskou chladiče, odlišným nárazníkem a přepracovanými LED světlomety, které mohou být za příplatek vybaveny funkcí Matrix LED. Nová jsou i zadní světla, LED lišta na přídi a páté dveře již postrádají výrazné madlo.

Technické parametry Ford Kuga (2024) PHEV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 628 × 2 177 × 1 662 mm, 1 859 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon178 kW, 243 koní
Baterie14,4 kWh (10,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 3,6 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 107 900 Kč

Na první pohled pak verzi ST-Line X poznáte podle červených brzdových třmenů, což je efektní a snad jen škoda, že brzdové kotouče zde oproti zbytku modelové řady nemají větší průměr. Základem jsou vždy 18" disky, ale v případě testovaného vozu si české zastoupení značky řeklo, že černo-stříbrné disky o velikosti 19" budou lepší. Když jsem se pak posadil do interiéru, čekalo na mě již známé prostředí. Dobře umístěné ovladače, moře místa ve všech směrech a panoramatická střecha s možností otevření neubírala tolik místa, jak bych původně očekával. Interiér současné Kugy nabízí převážně měkčené materiály, vše působí hezky nejen na pohled a celkově je zde cítit trošku prémiovější atmosféra.

Sedadla testované verze disponovala lepším bočním vedením, než je tomu v případě výbavy Active X. Stále zde ale nečekejte skořepiny s bočnicemi, které by vás podržely snad i v případě, že by se vůz položil na bok. Předností je opět, že posádka vpředu si může dopřát elektrické ovládání a výhřev. Naopak ventilaci tento SUV Ford nenabízí, a to ani za příplatek. Cením opět rozměrný středový tunel, který ale vůbec neutlačoval mou pravou nohu. Je totiž uložen přiměřeně nízko a současně je na něj dobrý dosah, takže tady se přemýšlelo hlavou a Ford si nejen za toto řešení zaslouží jedničku! Po výbavové stránce se aktuální Ford Kuga dočkal nejnovější generace infotainmentu Ford SYNC 4.

Ten podle automobilky nabízí dvakrát vyšší výpočetní výkon než předchozí verze. Současně má krásně čitelný displej s úhlopříčkou 13,2" a pokud mám posoudit reakce systému na dotyk prstu, z mého pohledu si zaslouží známku 2. Vhod přijde, že lze bezdrátově propojit mobilní telefon prostřednictvím funkce Apple CarPlay či Android Auto. Ovládání klimatizace jsme již probírali v minulém testu, takže se nám nyní jen potvrdilo, že nešlo skrze stlačení dotykové obrazovky nastavit směr ofuku a intenzitu současně. Směr, rychlost a teplotu musí posádka vpředu nastavit samostatně přes jednotlivé piktogramy na palubní obrazovce. To je za mě zdržování a výrobce by to mohl do budoucna napravit. Velké plus ale dávám za to, že otravný systém pro hlídání překročení aktuální povolené rychlosti lze během dvou sekund deaktivovat skrze dlouhé stlačení tlačítka LIM vlevo na volantu.

Hlavním důvodem pro test sportovně střižené Kugy je však pohonné ústrojí. Tím je opět atmosféricky plněný motor 2.5 Duratec, který v tomto případě i s elektromotorem dodává výkon 243 koní. To je již solidní porce, jenže pokud čekáte, že toto SUV bude zběsile jezdícím Fordem, který pojme celou rodinu i se zavazadly, musím vás zabrzdit. V tomto případě lze totiž počítat pouze s pohonem předních kol. To přináší citelné omezení, jež se projeví při každém prudkém sešlápnutí plynu na mokré vozovce. Hlavně při rozjezdu z místa je potřeba mít citlivější nohu na pedálu plynu a kdo si vůz nechá ve sportovním režimu, uvidí až příliš často blikat oranžovou kontrolku protiprokluzového systému. Naopak na suchém povrchu je to s trakcí lepší a dá se dosáhnout zrychlení 0 na 100 km/h v čase 7,3 s.

Maximem je pro Kugu PHEV rychlost 200 km/h, kde ji zastaví omezovač. Na druhou stranu, dosáhnout tohoto tempa vozu nečinilo žádný problém, což se nedalo říci o hybridní verzi s pohonem všech kol, která měla s konstantní dálniční rychlostí 180 km/h větší problém. Hlavním prvkem plug-in hybridní soustavy je baterie s celkovou kapacitou 14,4 kWh, z nichž využitelných je 10,7 kWh. Podle výrobce plně nabitý akumulátor dokáže zajistit až 69 kilometrů jízdy čistě na elektřinu, ovšem mě se povedlo v kombinovaném režimu ujet jen 52 km. Pak se baterie vybila a vůz fungoval jako čistý hybrid. Řidič ale má možnost volby a elektrickou energii v baterii může uchovat na později. V takovém případě mě Kuga odměnila spotřebou okolo 6 l na 100 km. Jakmile jsem ale začal využívat elektrickou energii, průměr spadl až na 2,8 l na 100 km.

Na elektřinu lze jet až do rychlosti 137 km/h a nabíjení do plna potrvá z 0 do 100 % cca 2,5 hodiny. Může za to AC nabíjení výkonem pouze 3,6 kW. Dobrou zprávou ale je, že na rozdíl od většiny konkurentů se stejnou elektrifikovanou technikou umí Kuga PHEV jezdit za velmi málo i v případě, že se vám baterie vybije. K vyčerpaní energie přitom stačí ostřejší tempo na okresní silnici, které není pro testovaný vůz větším problémem. Je však vážně škoda, že auto nemůže být čtyřkolkou, protože to by byla úplně jiná „jízdní písnička“. Kvůli 19" diskům pak bylo znát, že jízdní komfort i s pomocí tužšího podvozku celkem trpí. Stačí ostřejší nerovnost a celé auto se dokáže nepříjemně otřást.

Největším překvapením je fakt, že za nejvýkonnější variantu modelu Kuga dá zákazník v současné době částku jen 905 900 Kč vč. DPH, s čímž se pojí výbava Titanium. Pokud se budeme bavit o testované výbavě ST-Line X, pak si dealer řekne (bez akčních slev, ústupků atd.) o 1 243 900 Kč. Je to moc, nebo málo? Co myslíte? Za mě je to vynikající, protože málokteré SUV nabídne takový mix prostoru, kvality, jízdních dovedností a současně nevypadá fádně. Ano, chybí pohon všech kol a 3,7kW nabíjení celkem malé baterie taktéž není předností. Jinak se zde však jen velmi těžko hledají chyby, což se moc často u nově testovaných vozidel nestává.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

ford-kuga-2024
Klady
  • pohledný design ve výbavě ST-Line X
  • spotřeba i s vybitou baterií
  • dobře umístěný středový tunel
  • kombinovaný výkon
Zápory
  • nelze pořídit s pohonem všech kol
  • pomalé nabíjení
Diskuze ke článku
Marek M.
Marek M.
Dobrá cena? No, nevím... CX-5 ve vrcholné výbavě s kůži a ventilaci, HUD, Matrix LED atd vyjde o 200 tisíc levněji je to AWD. Pravda, není to plugin, ale stojí těch 200 navíc za to?
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 21. 9. 12:18
1200 je ulet. Ale verim ze 20%dealer da, takze pak to bude ok. Je to auto z roku…2017? A vse v nem tomu odpovídá.

Asi nehorší mi prijde to, jak se snazi jet co nejvic na elektřinu a neumi si ji nijak rozlozit do trasy napr. z navigace.

Je tak jasne, ze cestu z Brna na cca Bites date za 4/100 ale ten zbytek do nejvyssiho bodu dalnice bude za 9-10 pri rychlosti 145kmh tacho. Verim, ze hybridni pouziti baterky by udrzelo spotrebu pod 8L i na te dalnici.

Dobijeni 3,6 nechapu a pokud ma stejne omezeni i rekuperace, je to prusvih. Pokud umi rekuperovat 2-3C pak je to OK
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Jak píše Dini Dini, tohle auto už je pomalu za zenitem. A plugin, předražený plugin to nemůže vytrhnout z mého pohledu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze