Testujeme plug-in hybridní Ford Kuga AWD ST-Line X

2
Testujeme plug-in hybridní Ford Kuga AWD ST-Line X
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Plug-in hybridní verze je vrcholem modelové řady
  • Nabízí pohon přední nápravy a výkon 243 koní
  • Pravidelné nabíjení zaručí spotřebu 2,5 litru na 100 km

Po nedávném testu hybridní verze současné generace Fordu Kuga přichází na řadu vrchol nabídky. Tím je plug-in hybridní provedení, které dorazilo do testu ve sportovní výbavě ST-Line X. Díky tomu má vůz v základu 18" kola z lehkých slitin v černo-stříbrném provedení, dvojici leštěných koncovek výfuku, LED lištu mezi hlavními světlomety a nechybí modrý lak karoserie. Vůz na snímcích stojí v době testu (s akční slevou) 1 013 900 Kč, což je za 243 koňové SUV s pořádnou porcí výbavy solidní částka. Zatím jsme s plug-in hybridní Kugou ujeli 240 km a průměrná spotřeba se při pravidelném nabíjení 14,4kWh baterie dokázala dostat na 2,5 litru na 100 km.

Nedá se přitom říci, že vůz šetříme a často je návštěvníkem dálnic. Zamrzí možnost nabíjet výkonem pouze 3,6 kW, stejně tak využitelná kapacita baterie, která činí pouze 10,7 kWh. V chladnějším počasí tak na plnou baterii řidič ujede nejvíce 50 km, přičemž je potřeba mít lehkou nohu na plynovém pedálu. Stále je to ale lepší hodnota, než kolik nabízí francouzští konkurenti, kteří s podobně velkou baterií často ujedou sotva 40 km. Moc se nám líbí možnost volit jeden ze čtyř jízdních režimů (Eko, Normální, Sport a Kluzký povrch) a snad jen ovládání systému prokluzu kol je zbytečně složitě ukryt ve vnitru palubního systému.

Po dynamické stránce je to naprosto jiná písnička, než v případě hybridní varianty. 243 koní zde dostačuje pro všechny možné myslitelné situace a i po vybití je znát, že atmosféricky plněný motor s objemem 2.5 litru dokáže s lehčí nohou usrkávat palivo ve výši 6,2 litru na každých 100 km. Bez nabíjení to ale není ono a Kuga to dává znát. S nabitou baterkou má lepší odpich a při potřebě zátahu ve vyšších rychlostech se na rychloměru ukáže modré zbarvení, které informuje řidiče o tom, jak moc využívá elektrický pohon společně s tím benzinovým. A negativa? Kromě pomalejšího nabíjení jsme zatím přišly jen na jedno - plug-in hybridní Kugu nelze pořídit s pohonem všech čtyř kol. To je oproti hybridu negativum, se kterým se ne každý bude chtít smířit.

Technické parametry Ford Kuga (2024) PHEV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 628 × 2 177 × 1 662 mm, 1 859 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon178 kW, 243 koní
Baterie14,4 kWh (10,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 3,6 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 107 900 Kč
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 08:49
Já jsem ji zkoušel 10km a vadila mi jedna věc a to je asi u všech PHEV. Po nabití jezdí výhradně na elektřinu. Takže vyjedete 50km a pak máte spalovák se zátěží kterej v horším případě ještě dobíjí tu baterku. Jde dát do modu pro uchování energie v baterce, ale já bych rád měl normální hybridní mod jen na víc km a víc snižující spotřebu. Je to tak nebo to má Kuga vyřešeno?
Marek M.
Marek M.
"Po dynamické stránce je to naprosto jiná písnička, než v případě hybridní varianty."

No a můžete být konkrétní? Myslím řečí čísel, třeba 0-100 km/h.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze