Fiat představil nový model 500 i jako elektromobil 500e

Fiat představil nový model 500 i jako elektromobil 500e
Fotografie: Fiat
  • Nový Fiat 500e nevychází z klasické „pětistovky“
  • Na rozdíl od předchozí generace má 500e i rychlonabíjení
  • Dojezd nového elektromobilu je 320 km

K nové generaci vozu Fiat 500 se podle Motor1 představil i elektromobil 500e. Přestože předchozí generace Fiatu 500e se v Česku oficiálně neprodávala a byla určena pouze pro americký trh, je to paradoxně jeden z nejrozšířenějších elektromobilů u nás, a to díky individuálním dovozům. Nová elektrická „pětistovka“ se bude oficiálně prodávat v Evropě.

Předchozí generace Fiatu 500e vycházela z běžného modelu, pouze byl pohon nahrazen elektrickým. Nový Fiat 500e ale je stavěný jako nový projekt, od základu jako elektromobil. Zatímco spalovací verze a mild-hybridy se vyrábí v Polsku, 500e se bude vyrábět v Turíně.

Nový Fiat 500e je od základu elektromobil

Základní silueta je shodná se spalovacími motorizacemi Fiatu 500, ale rozměry potvrzují, že jde o jiný vůz. Rozvor je o 2 cm delší a délka karoserie dokonce o 6 cm. Na první pohled stejný design se liší i mnoha detaily. Jsou to například LED světlomety, jiná maska chladiče nebo zadní světla, v nichž svítí motiv písmene E, který zdůrazňuje, že jde o elektromobil.

Interiér je také jiný. Na první pohled zaujme středový integrovaný displej o úhlopříčce 10,25 palce. I přístrojový štít je nahrazen 7palcovým LCD displejem. K dispozici je například i multimediální systém Uconnect5, který je připojený k internetu a lze jej propojit i se smartphonem.

Zatímco předchozí Fiat 500e disponoval baterií o kapacitě pouhých 24 kWh a neměl možnost DC rychlonabíjení, nová generace by podle dostupných informací měla mít baterii Li-ion o kapacitě 42 kWh a rychlonabíjení konektorem CCS výkonem až 85 kW. V případě nabíjení AC, tedy střídavým proudem, by měla palubní nabíječka umožnit až 11 kW, stejně jako tomu bylo u předchozí generace.

Nový 500e má dojezd 320 km a výkon 118 koní

Elektromotor má výkon 88 kW (118 koní) a zrychlení z 0 na 100 km/h díky němu zvládne Fiat 500e za rovných 9 sekund. Dosáhne maximální rychlosti až 150 km/h a při klidnější jízdě by měl ujet na jedno nabití až 320 km, což je hodnota podle WLTP. Na 80 % se pak na 85kW rychlonabíjecí stanici dokáže nabít za 35 minut.

Nový Fiat 500e je možné objednat jen na evropských trzích. Speciální edice je k dispozici za zaváděcí cenu 37 500 EUR, což je v přepočtu přibližně 950 tis. Kč. Vyrobí se 500 vozů v rámci této edice, z nichž každý bude obsahovat světlomety LED, sedadla z eko-kůže, 17palcová kola, chromované vnější detaily a plný rozsah dostupných technologií. Lze tedy předpokládat, že cena základního modelu bude poté nižší, ale určitě bude výrazně vyšší, než byla cena předchozí generace, která byla oblíbená právě jako levný elektromobil do města.

Fiat 500e (test)

Technické parametry Fiat 500e (2021) 42 kWh Hatchback

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 630 × 1 690 × 1 480 mm, 1 465 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon88 kW, 118 koní, točivý moment: 220 Nm
Baterie42 kWh (37,3 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 85 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 320 km
Cena od680 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze