Extra baterie pro Cybertruck je tak trochu zajíc v pytli, přesto se prodává skvěle

Extra baterie pro Cybertruck je tak trochu zajíc v pytli, přesto se prodává skvěle
Fotografie: Tesla Motors
  • Přídavný bateriový modul si zřejmě kupuje téměř čtvrtina zájemců o Teslu Cybertruck
  • Přesná čísla k dispozici nejsou a nebudou, a netýká se to jen prodejních statistik
  • Kupující se totiž předem prakticky nedozví, co přesně si vlastně kupuje

Kdo se chce dozvědět cokoliv bližšího o výrobcích Tesly, musí se zpravidla spoléhat na sílu internetu a komunity. Automobilka zveřejňuje jen naprosto nezbytné minimum informací a nadále nekomunikuje s okolním světem o ničem, o čem sama aktivně komunikovat nechce. Přímo krystalickým příkladem je přídavná baterie pro Cybertruck, o níž se na oficiálních stránkách Tesly nedozvíte ani slovo a kdo se rozhodne pro nákup, musí se víceméně spolehnout pouze na Muskovy proklamace, o kolik si tím zvýší dojezd. Nic dalšího se v tuto chvíli nedozví, takže netuší, jak je krabice, která zabere třetinu ložného objemu, těžká, ani jakou má vlastně kapacitu. Ani kolik to celé stojí. Stejně tak se nikde nelze dočíst poměrně důležitý fakt, že tzv. Range Extender lze namontovat či vyjmout pouze v autorizovaném servisu Tesla. Nelze jej tedy doma v garáži demontovat, když potřebujete zajet na větší nákup.

Kolegové z insideevs.com tedy zapátrali po dosavadních zkušenostech v příslušných internetových komunitách a dobrali se k několika zajímavým, byť ve všech případech jen přibližným údajům. Především zjistili, že si tento poněkud kontroverzní doplněk objednává zřejmě téměř 25 % zájemců o Cybetruck. Prý stojí zhruba 16 000 dolarů (zhruba 372 tisíc korun), váží kolem 270 kg (o tolik samozřejmě klesá užitečná hmotnost auta) a přídatná kapacita by měla oscilovat kolem 47 kWh díky zhruba 575 článkům typu 4680, díky níž se dojezd reálně prodlouží o zhruba 193 km. A aby to měli zájemci ještě trochu komplikovanější, Musk už dnes slibuje nový, větší Range Extender. Takže je čeká také dilema, zda nakoupit už ten současný, nebo si ještě počkat.

Lze si snadno domyslet, že se čtvttunou na korbě navíc Cybertruck spotřebuje více energie a díky přidanému výstupku na korbě se naprosto dramaticky zhoršuje využitelnost ložného prostoru. Přesto se zdá, že se nápad ujal je jen otázkou času, kdy jej napodobí konkurenti. Můžeme jen doufat, že sáhnou k elegantnějšímu řešení a nebudou tak skoupí na informace, jako Tesla.

Technické parametry Tesla Cybertruck Cyberbeast

Kompletní specifikace
Konstrukcepick-up, 5 683 × 2 200 × 1 791 mm, 3 104 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon630 kW, 857 koní, točivý moment: 1 390 Nm
Baterie123 kWh (120 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 515 km
Cena od2 611 636 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze