Test dálničního dojezdu Tesly Cybertruck. Je to lehké zklamání

3
Test dálničního dojezdu Tesly Cybertruck. Je to lehké zklamání
Fotografie: Tesla Motors
  • Cybertruck využil celou kapacitu 123 kWh
  • I tak se povedlo ujet jen 409 km
  • Test proběhl v noci a za chladnějšího počasí

S uvedením Tesly Cybertruck se na svět dostalo první video o nabíjení, nyní přišel na řadu test dálničního dojezdu. Ten sice není v našem podání, ale i tak se jedná o zajímavou podívanou, jež má na svědomí YouTube kanál Out of Specs Monitoring. Podle metodiky EPA by měl Cybertruck s pohonem obou náprav ujet 514 km, ale jak se ukazuje, této hodnoty prakticky nelze dosáhnout. Test dálničního dojezdu se uskutečnil v rychlosti 113 km/h, což je poměrně nízká hodnota. Náš testovací proces zahrnuje (už jen díky jiným rychlostním limitům v ČR) rychlost 130 km/h, což většině elektromobilů dá zabrat. V době testu Cybertrucku panovalo chladné zimní počasí, což opět nepřispělo k celkovému nájezdu. Vůz vyrážel s plně nabitou baterií a řidič se snažil baterii vybít takřka do maxima. A kolik vlastně Cybertruck ujel, když má celkem velkou 123kWh baterii?

Natočené video jasně ukazuje, že americký třímotorový pick-up dokázal ujet jen 409 km. Uvedená hodnota zahrnuje klidné jízdní tempo v noci, čímž se eliminovaly dopravní kolony. Navíc, verze Cyberbeast umí jet mnohem rychleji, takže kdo by chtěl využít plný výkonnostní potenciál, baterie vozu se vybije možná už po ujetí 300 km. Video pak končí celkem úsměvně a jen to dokazuje, že ani 123kWh baterie není pro Cybertruck dostatečně velká.

Technické parametry Tesla Cybertruck Cyberbeast

Kompletní specifikace
Konstrukcepick-up, 5 683 × 2 200 × 1 791 mm, 3 104 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon630 kW, 857 koní, točivý moment: 1 390 Nm
Baterie123 kWh (120 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 515 km
Cena od2 611 636 Kč
Diskuze ke článku
Kryštof Dostál
Kryštof Dostál
Tahle velká těžká užitková auta pro takový provoz vůbec nejsou dělané. Proč by někdo takovou cestu podstupoval v tak nepraktickém autě? Pickupy jsou na hranici toho kde se ještě vyplatí jezdit na elektriku. Elektřina je ideální do menších osobních aut
Carlos
Carlos
Teď bych ještě prosil test kolik ujede VZV (vysokozdvižný vozík) na plnou baterku, hlavně by mě zajímal dálniční dojezd

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze