😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Evropská komise navrhuje rozvolnění emisních podmínek pro automobilky

4
Evropská komise navrhuje rozvolnění emisních podmínek pro automobilky
Fotografie: Evropská komise
  • Evropská komise navrhla změnu emisních norem CO₂ pro nová auta a dodávky, která poskytne automobilkám větší flexibilitu mezi lety 2025–2027
  • Nové opatření umožní výrobcům vykazovat splnění emisních cílů za tříleté období místo každoročního hodnocení

Evropská komise včera navrhla změnu nařízení, která stanoví emisní normy CO2 pro nová auta a dodávky. Pozměňovací návrh konkrétně počítá s vyšší flexibilitou pro automobilky v letech 2025 až 2027.


Náš vysoce inovativní automobilový průmysl dekarbonizuje, aby přispěl k boji proti klimatickým změnám, ale také k udržení své konkurenční výhody na světových trzích. Díky dnešní iniciativě poskytujeme tomuto klíčovému sektoru větší flexibilitu a zároveň se držíme kurzu našich klimatických cílů. Společně chceme dokázat, že dekarbonizace a konkurenceschopnost mohou jít ruku v ruce,“ uvedla německá křesťanskodemokratická politička, která je předsedkyní Evropské komise od prosince 2019 a poprvé o chystaných změnách promluvila už před měsícem.

Navrhované opatření „pružnosti“ přitom umožňuje, aby automobilky vykazovaly plnění cílů CO2 pro roky 2025, 2026 a 2027 za období 3 let, nikoliv každý rok, jak původně Evropská komise vyžadovala.

Cílem Evropské komise je učinit dopravní systém EU udržitelnější a dosáhnout mobility s nulovými emisemi nejpozději v roce 2050. „Evropa je odhodlána podporovat automobilový průmysl v jeho přechodu a dnešní flexibilita dodržování předpisů pomůže zajistit, aby průmysl mohl investovat, a zároveň zachovat celkové ambice cílů v oblasti emisí CO2. Budeme nadále úzce spolupracovat s průmyslem na akčním plánu představeném minulý měsíc, abychom udrželi evropské výrobce automobilů, dodavatele a související sektory služeb inovativní, konkurenceschopné a pevně ukotvené v Evropě,“ dodal Apostolos Tzitzikostas, evropský komisař pro udržitelnou dopravu a cestovní ruch.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Já si nemůžu pomoct, ale mně přijde, že oni tohle upečou vždycky někde u oběda mezi fitkem a odpolední kávou...

Ostatní světové velmoci buď do autoprůmyslu přímo sypou prachy, případně ho teda chrání cly, no my jim budeme dávat pokuty...fakt postavený na hlavu...
Milan Štrupl
Milan Štrupl
Naposledy upraveno: 3. 4. 02:05
To je úplně k ničemu..... Tahle další stupidita EU totiž neslevuje z megalomanských čísel o růstu elektromobility, které si euroúředníci vycucali z prstu a počítá s tím, že za rok či dva začnou lidé masivně elektromobily kupovat..... Prozradím vám tajemství - NEZAČNOU... Někdo ty křápy na baterky nekoupí prostě ze zásady, ale drtivá většina lidí prostě proto, že si na ně prostě nevydělají. Zdražování všeho není u konce, tohle je jen malá pauza - v příštích několika letech nás čeká inflace v řádech 30-40% a Babiš to už nezachrání - dohodu že budeme všichni platit emisní povolenky podepsal Fiala a Rakušan (vůbec to nečetli) a bude to rána - jedna emisní povolenky může stát až stovky euro... To samozřejmě vyvolá spirálu zdražování ve všech oblastech života a Trump se zase postará o obří růst nezaměstnanosti, kdy cla udusí obchod a tedy i výrobu... Já vidím EU za 5-10let jako spolek bankrotujících předlužených států třesoucí se před rusákem, desítky milionů nezaměstnaných, skokový růst bezdomovectví a osobních bakrotů.... Jen blázen by v situaci, do ktaré se řítíme kupoval EV za mega, které navíc nemá kde nabíjet.... Fabriky na auta čeká do 5let bankrot....

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze