E.ON postaví dobíječky ve spolupráci s Českými drahami u osmi nádraží

3
E.ON postaví dobíječky ve spolupráci s Českými drahami u osmi nádraží
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Společnost E.ON Energie vybuduje do konce příštího roku osm dobíjecích stanic u vlakových nádraží
  • Ve spolupráci s Českými drahami vytipovala vhodné lokality, ve kterých rozšíří možnosti dopravy pro uživatele elektrických vozidel
  • První stanice by měla vzniknout v Kroměříži už během třech měsíců

Výstavba dobíjecích stanic v lokalitách, kde mohou lidé přestoupit na jiný druh dopravy, je velmi důležitá. České dráhy tomuto nápadu byly otevřené a možnost nabídnout svým zákazníkům tuto službu je zaujala,“ říká Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie.

Z osmi plánovaných stanic bude sedm rychlodobíjecích a jedna AC stanice s pozvolným dobíjením. Vždy bude u nádraží jedna, u které budou moci dobíjet hned dva automobily najednou. Rychlé dobíjecí stanice vzniknou v Hodoníně, Hulíně, Staré Pace, Zábřehu na Moravě, Frenštátě pod Radhoštěm, Frýdku-Místku a v Bohumíně. AC stanice pak u nádraží ČD v Kroměříži. Výstavba osmi dobíjecích stanic je spolufinancována z Operačního programu Doprava.

Společnost E.ON dosud stavěla dobíjecí stanice u hlavních dopravních tahů, čerpacích stanic, u supermarketů a obchodních center nebo městských parkovišť. „Máme už ale například dobíjecí stanice také u autobusových nádraží v Českém Krumlově nebo v Třebíči a vlaková nádraží jsou dalšími vhodnými lokalitami pro výstavbu dobíječek a jejich následné funkční využití,“ dodává Martin Klíma.

České dráhy dlouhodobě podporují moderní environmentální řešení. I proto mě těší, že jsme našli partnera, se kterým dokážeme našim zákazníkům nabídnout možnost nechat si dobít elektromobily, odstavit je na parkovištích u nádraží a dál pokračovat vlakem. Propojení těchto dvou ekologických dopravních prostředků má nepochybně budoucnost a logiku. Je to další z doplňkových služeb, kterými posilujeme svou konkurenceschopnost a obecně atraktivitu železnice pro cestující. Rychlodobíjecí stanice ale stejně dobře poslouží také lidem při čekání na jejich blízké, pokud je například pojedou na nádraží k vlaku jen vyzvednout,“ říká Ivan Bednárik, předseda představenstva a generální ředitel ČD.

Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Rychlé nabíjení na nádražním parkovišti mi nějak nedává smysl. Jediné co bych tam uvítal by byla obyčejná zásuvka 230 V ve větším počtu, ale to by bylo moc jednoduché a nic by to nestálo.
Roman P
Roman P
Milý E.ONe, nabíječky jsou sice fajn, ale chtělo by to trochu doladit cenovou politiku. Minimálně cena 6Kč/kWh za AC pro všechny je poněkud nedomyšlená..

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze