E.ON postaví dobíječky ve spolupráci s Českými drahami u osmi nádraží

3
E.ON postaví dobíječky ve spolupráci s Českými drahami u osmi nádraží
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Společnost E.ON Energie vybuduje do konce příštího roku osm dobíjecích stanic u vlakových nádraží
  • Ve spolupráci s Českými drahami vytipovala vhodné lokality, ve kterých rozšíří možnosti dopravy pro uživatele elektrických vozidel
  • První stanice by měla vzniknout v Kroměříži už během třech měsíců

Výstavba dobíjecích stanic v lokalitách, kde mohou lidé přestoupit na jiný druh dopravy, je velmi důležitá. České dráhy tomuto nápadu byly otevřené a možnost nabídnout svým zákazníkům tuto službu je zaujala,“ říká Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie.

Z osmi plánovaných stanic bude sedm rychlodobíjecích a jedna AC stanice s pozvolným dobíjením. Vždy bude u nádraží jedna, u které budou moci dobíjet hned dva automobily najednou. Rychlé dobíjecí stanice vzniknou v Hodoníně, Hulíně, Staré Pace, Zábřehu na Moravě, Frenštátě pod Radhoštěm, Frýdku-Místku a v Bohumíně. AC stanice pak u nádraží ČD v Kroměříži. Výstavba osmi dobíjecích stanic je spolufinancována z Operačního programu Doprava.

Společnost E.ON dosud stavěla dobíjecí stanice u hlavních dopravních tahů, čerpacích stanic, u supermarketů a obchodních center nebo městských parkovišť. „Máme už ale například dobíjecí stanice také u autobusových nádraží v Českém Krumlově nebo v Třebíči a vlaková nádraží jsou dalšími vhodnými lokalitami pro výstavbu dobíječek a jejich následné funkční využití,“ dodává Martin Klíma.

České dráhy dlouhodobě podporují moderní environmentální řešení. I proto mě těší, že jsme našli partnera, se kterým dokážeme našim zákazníkům nabídnout možnost nechat si dobít elektromobily, odstavit je na parkovištích u nádraží a dál pokračovat vlakem. Propojení těchto dvou ekologických dopravních prostředků má nepochybně budoucnost a logiku. Je to další z doplňkových služeb, kterými posilujeme svou konkurenceschopnost a obecně atraktivitu železnice pro cestující. Rychlodobíjecí stanice ale stejně dobře poslouží také lidem při čekání na jejich blízké, pokud je například pojedou na nádraží k vlaku jen vyzvednout,“ říká Ivan Bednárik, předseda představenstva a generální ředitel ČD.

Související články
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Rychlé nabíjení na nádražním parkovišti mi nějak nedává smysl. Jediné co bych tam uvítal by byla obyčejná zásuvka 230 V ve větším počtu, ale to by bylo moc jednoduché a nic by to nestálo.
Roman P
Roman P
Milý E.ONe, nabíječky jsou sice fajn, ale chtělo by to trochu doladit cenovou politiku. Minimálně cena 6Kč/kWh za AC pro všechny je poněkud nedomyšlená..

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze