E.ON Drive srší energií. Elektromobilistům jí v roce 2023 dodal o 65 % více

3
E.ON Drive srší energií. Elektromobilistům jí v roce 2023 dodal o 65 % více
Fotografie: E.ON Drive
  • E.ON Drive má v síti momentálně nejvýkonnější nabíječky v Česku
  • Ultrarychlých dobíjecích stanic postavil loni celkem 23
  • Zároveň posiluje kapacitu na stávajících stanicích

Společnost E.ON Drive pokračuje v rychlé výstavbě veřejných dobíjecích bodů. Jejich počet v roce 2023 narostl v Česku o 43 %, aktuálně jich je více než 520 na více než 265 stojanech. Současně zvyšuje nabíjecí výkon na stávajících lokalitách, včetně dvou dobíječek Alpitronic s výkonem 400 kW, což znamená aktuální tuzemský rekord (Sulejovice a Vystrkov). Šlo především o nabíječky podél hlavních tranzitních tahů, což také řidiči elektrických aut ocenili tím, že odebrali od providera téměř o dvě třetiny energie více než o rok dříve. Konkrétně se jedná o nárůst o 65 % a celkový odběr bezmála 2 GWh. Největší částí se na tom podílely huby v Rozvadově (112 MWh), Vystrkově (102 MWh) a Sulejovicích (90 MWh). Zajímavostí je, že do top 10 nabíječek se probojovala stanice AC 22 kW Terno České Budějovice (42,2 MWh).

Celkem se v síti E.ON Drive v roce 2023 zrealizovalo skoro 90 000 dobíjení. Nejčastěji byly autorizovány RFID čipy či agregačními kartami (86 %). Aplikace byla použita v 8,6 % a jednorázový přístup přes platební bránu či kartu pak v 5,4 % transakcí. Nejčastěji byla použita dvojice 50kW stanic u Hypermarketu Globus v Praze-Zličíně (4 100×), o druhé a třetí místo se prakticky podělily huby Vystrkov a Rozvadov, které poskytly životadárnou energii v obou případech více než 3 200×. Nejčastěji se u E.ON Drive připojovaly elektromobily Škoda Eynaq, Volkswagen ID.4 a Kia e-Niro.

Letos bude pokračovat stavba ultrarychlých stanic podél hlavních tahů. Na jaře by měly začít stavební práce v Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ústí nad Labem, Brně, Praze a Olomouci. Další lokality budou následovat v průběhu roku. Ve všech stanicích budou instalovány stojany o výkonu 300 kW a více s možností platby pomocí platebního terminálu.

tisková zpráva,
Diskuze ke článku
Marek M.
Marek M.
Tak výpočtem nám vyjde, že průměrný odběr na jeden stojan (kde jsou cca. dva nabíjecí body) je 21 kWh za den. Když ale na top třech je odběr kolem 100 MWh/rok, tak na nich to pak vychází 273 kWh za den. Na druhé straně to sníží průměr na ostatních, na kterých to pak vyjde jen kolem necelých 18 kWh za den.

Co se týká počtu nabíjení, tak to vychází na cca. jedno nabíjení na stojan a den. U nejvytíženější nabíječky je to cca. 11 dobití za den a pak samozřejmě logicky budou stanice, které nemají ani jedno dobití za den a pomalu zarůstají pavučinou.

Průměrný odběr na jedno nabití pak vychází na 22 kWh, ale třeba u toho Rozvadova (a Vystrkova) to vyjde na 35 kWh. Logicky, dálnice.

To by taky redakce mohla vždy takto zpracovat, pro zajímavost a hodit do tabulky :-)
Karel Pavel Klos
Karel Pavel Klos
Zajímavé, respektive pochopitelné je, že tam nejsou Tesly. Předpokládám, že pokud by se EON dostal na podobnou cenu, jako Tesla Supercharger, tak počet nabíjení (a Tesel) významně naroste.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze