Škoda Auto přehodnotila strategické plány a v blízké budoucnosti se ještě více zaměří na čisté elektromobily na úkor plug-in hybridů. Konkrétně už na žádný jiný kromě Octavie a Superbu, o které je velký zájem pro firemní flotily, nedojde. Potvrdil to osobně šéf automobilky Thomas Schäfer společně s vyjádřením víry v zářivý úspěch Enyaqu i přes stále zuřící čipovou krizi. Škoda Auto loni prodala přes milion aut a i když plány na letošní rok původně počítaly s významným navýšením, značka letos kvůli chybějícím čipům přijde minimálně o 100 000 prodejů. I přesto zůstává generální ředitel optimistou a věří, že se podaří aspoň zopakovat loňská čísla.
Největší pozornost je samozřejmě upřena k Enyaqu, na nějž má automobilka na letošek 70 000 objednávek. Automobilka se podle electrek.co snaží za každou cenu sehnat čipy, aby mohla uspokojit maximum z nich, a alokovala na tento cíl část zdrojů, určených původně k jiným účelům. Na příští rok se počítá s kupé verzí Enyaqu a na rok 2025 s malým modelem, vyráběným ve Španělsku, který by měl stát mezi 20 a 25 tisíci eur (508–636 tisíc korun). Ten by měl suplovat mj. i Fabii Combi čtvrté generace, jejíž vyřazení z výrobních plánů, v nichž se dříve naopak octla po dlouhých diskuzích, už je rovněž potvrzeno.
Škoda Auto nadále patří k nejziskovějším značkám koncernu. Směřuje rovněž k čisté elektromobilitě, zároveň ale nechce její nástup uspěchat na úkor dožití aktuálních, vysoce úspěšných čistě spalovacích modelů. Není ovšem jisté, že i tento záměr nebude časem přehodnocen.
Technické parametry Škoda Enyaq (2020) 80 iV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 2 117 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,6 kWh / 100 km, dojezd: 529 km |
Cena od | 1 364 900 Kč |