Enyaq je hit. Víme, kolik na něj Škoda Auto eviduje objednávek

2
Enyaq je hit. Víme, kolik na něj Škoda Auto eviduje objednávek
Fotografie: Škoda Auto
  • Škoda Auto bojuje s čipovou krizí, přesto její vedení neztrácí optimismus
  • Absolutní prioritu má nyní výroba Enyaqu

Škoda Auto přehodnotila strategické plány a v blízké budoucnosti se ještě více zaměří na čisté elektromobily na úkor plug-in hybridů. Konkrétně už na žádný jiný kromě Octavie a Superbu, o které je velký zájem pro firemní flotily, nedojde. Potvrdil to osobně šéf automobilky Thomas Schäfer společně s vyjádřením víry v zářivý úspěch Enyaqu i přes stále zuřící čipovou krizi. Škoda Auto loni prodala přes milion aut a i když plány na letošní rok původně počítaly s významným navýšením, značka letos kvůli chybějícím čipům přijde minimálně o 100 000 prodejů. I přesto zůstává generální ředitel optimistou a věří, že se podaří aspoň zopakovat loňská čísla.

Největší pozornost je samozřejmě upřena k Enyaqu, na nějž má automobilka na letošek 70 000 objednávek. Automobilka se podle electrek.co snaží za každou cenu sehnat čipy, aby mohla uspokojit maximum z nich, a alokovala na tento cíl část zdrojů, určených původně k jiným účelům. Na příští rok se počítá s kupé verzí Enyaqu a na rok 2025 s malým modelem, vyráběným ve Španělsku, který by měl stát mezi 20 a 25 tisíci eur (508–636 tisíc korun). Ten by měl suplovat mj. i Fabii Combi čtvrté generace, jejíž vyřazení z výrobních plánů, v nichž se dříve naopak octla po dlouhých diskuzích, už je rovněž potvrzeno.

Škoda Auto nadále patří k nejziskovějším značkám koncernu. Směřuje rovněž k čisté elektromobilitě, zároveň ale nechce její nástup uspěchat na úkor dožití aktuálních, vysoce úspěšných čistě spalovacích modelů. Není ovšem jisté, že i tento záměr nebude časem přehodnocen.

Technické parametry Škoda Enyaq (2020) 80 iV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 2 117 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,6 kWh / 100 km, dojezd: 529 km
Cena od1 364 900 Kč
Diskuze ke článku
Petr Strasidlo Jenik
Petr Strasidlo Jenik
Jen ty Elektromobily pořádně nakupujte ať se ČEZu a dalším skupinám ty investice vyplatí. Až bude elektřina tak drahá že budete přemýšlet jestli si dobijete mobil nebo auto. A jestli vám to zákon zrovna dovolí- viz. Velká Británie. Tak si pak můžete nechat zdát o tom jak neníčíte životní prostředí. Oni ho za vaše elektromobily budou brutálně devastovat ty kterým za to zaplatíte. Viz. Lithiové doly a další. Jde jen o to že pánům už došlo že ze syntetických paliv nebudou mít vejvar. A tak prostě z lidí udělaj platící kreteny jinak.
František Hájek
František Hájek
Chtél byh vidét téch 70 tis objednávek.Lidi (firem)co si objedná auto za 1,2 mil.Kč s dojezdem optimistických 500km a životnosti 7- 8 let.+x nevyřešených potíží.Kde jste čerpali?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze