Elon Musk mluví o plně autonomním řízení 5. stupně v roce 2021

Elon Musk mluví o plně autonomním řízení 5. stupně v roce 2021
Fotografie: twitter Elona Muska
  • Elon Musk v Německu převzal cenu Axel Springer
  • Při té příležitosti se zúčastnil rozhovoru s šéfem Axel Springeru a řeč došla i na autonomní řízení
  • Musk věří, že Tesly budou schopny plně autonomního řízení již příští rok

Generální ředitel společnosti Tesla, Elon Musk, věří, že jeho automobilka bude v příštím roce schopna vydat plně autonomní funkce v „některých jurisdikcích“, jak informuje teslarati.com. Byl by to obrovský krok kupředu nejen pro Teslu, ale i pro budoucnost autonomního řízení jako celku.

Musk včera převzal cenu Axel Springer v Německu, kde se zúčastnil rozhovoru s generálním ředitelem Axel Springeru, Mathiasem Döpfnerem, se kterým probrali řadu témat od automobilového průmyslu až po průzkum vesmíru. Během rozhovoru, který byl zaznamenán a nahrán na YouTube, byl Musk dotázán na potenciál společnosti Tesla vyvinout pro zákazníky plně autonomní vozidlo. Muskova odpověď odhalila, že věří, že Tesla to zvládne příští rok. Zákazníci by si autonomní řízení ve svých automobilech mohli vyzkoušet už v roce 2021.

Jsem přesvědčený, že v příštím roce dosáhnu plné autonomie a uvolním ji zákaznické základně Tesla. A myslím si, že alespoň některé jurisdikce budou příští rok umožňovat plně autonomní řízení vozidla,“ uvedl Musk.

V současné době nejsou funkce Tesla FSD a Autopilot povoleny všude na světě. Jednou z oblastí, kde autonomní řízení řízení nezískalo úplné schválení regulačními orgány, je Evropa. Evropská unie zastavila vydávání mnoha funkcí sady FSD řidičům. Více než 50 zemí, včetně Japonska, Jižní Koreje a některých členských států EU, ale souhlasilo se společnými předpisy, které v červnu umožní použití některých funkcí autonomního řízení. Podle techxplore.com ale úplné autonomní řízení ani tak nebude povoleno.

Musk chce pomalu zavádět funkce FSD a Autopilot na další trhy, ale funkce omezuje podle místní legislativy. Tak to ostatně funguje i v Evropě, kde tyto funkce zdaleka nemají takové možnosti jako třeba v USA. Zároveň chce na těchto trzích najít způsob, jak standardizovat dopravní předpisy, aby umožnily plné použití těchto funkcí. Jakákoli chyba/nehoda by totiž podle něj byla velkým problémem, a tak je v tomto směru opatrný. To však nebrání tomu, aby některé oblasti ve Spojených státech udělaly velký pokrok v předpisech o autonomním řízení. Podle Národní konference státních zákonodárných sborů již 29 států USA přijalo právní předpisy, které by autonomním vozidlům umožňovaly provoz. Guvernéři v 11 státech už vydali výkonné nařízení týkající se autonomních vozidel.

Těmito 29 státy jsou Alabama, Arkansas, Kalifornie, Colorado, Connecticut, Florida, Georgia, Illinois, Indiana, Kentucky, Louisiana, Maine, Michigan, Mississippi, Nebraska, New York, Nevada, Severní Karolína, Severní Dakota, Oregon, Pensylvánie, Jižní Carolina, Tennessee, Texas, Utah, Virginie, Vermont, Washington a Wisconsin, jak uvádí ncsl.org. Tesla rozhodně není jedinou společností, která považuje technologii vlastního řízení za součást budoucího vývoje. General Motors má svou vlastní verzi nazvanou Super Cruise, která přidává funkce pro zvýšení bezpečnosti řidiče.

Nenechte se mýlit, Musk nemá v úmyslu, aby lidé úplně přestali řídit auta, když bude FSD plně autonomní. Během prezentace jasně uvedl, že pravděpodobně nejvhodnější volbou pro využití autonomního auta je dojíždění do práce nebo řízení ve frustrujících podmínkách, kterými je třeba dopravní zácpa.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze