Dojezd je pro většinu kupujících jedním z klíčových parametrů určujících využitelnost elektromobilu při každodenním používání. Každý, kdo si koupí elektromobil, si tento parametr může ověřit kontrolou homologačních údajů. Test EcoBest Challenge 2022, který se konal od 25. do 27. října 2022 ukázal, že údaje o dojezdu zveřejněné v rámci metodického testu WLTP jsou obvykle o něco vyšší, než se ukazuje při jízdě v reálném silničním provozu.
Prestižní porotu EcoBest Challenge tvoří 31 členů z 31 evropských zemí. Kromě toho jsou členové klíčových mezinárodních médií zváni k testovacím jízdám vozů na různých silnicích, dálnicích a městských prostředích v Quattroruote Vairano (Itálie), aby se zajistilo, že výsledky budou maximálně transparentní.
Model | Změřený dojezd | Dojezd dle WLTP | Rozdíl |
---|---|---|---|
Audi Q4 e -tron sportback | 421 km | 471 km | -10,6 % |
BMW i4 | 428 km | 492 km | -13,0 % |
Ford Mustang Mach- E | 395 km | 550 km | -28,2 % |
Hyundai Ioniq 5 | 379 km | 481 km | -21,2 % |
Kia EV6 | 465 km | 528 km | -11,9 % |
Kia Niro EV | 405 km | 460 km | -12,0 % |
Mercedes-Benz EQA | 413 km | 540 km | -23,5 % |
MG 4 | 410 km | 435 km | -5,7 % |
Renault Megane E-Tech | 355 km | 427 km | -16,9 % |
Škoda Enyaq | 386 km | 383 km | +0,8 % |
Volvo XC40 Recharge | 431 km | 417 km | +3,4 % |
VW ID.4 | 367 km | 527 km | -30,4 % |
„Elektrický vůz se v Evropě stává klíčovým trendem a mnoho lidí zvažuje nákup svého prvního elektromobilu. Výzva EcoBest Challenge přináší skutečné informace o dojezdu testovaného vozu, který může zákazník reálně očekávat. Celá metoda řízení vychází z průměru založeného na náhodném „lidském faktoru“ a na základě rozmanitosti členů pocházejících z celé Evropy,“ říká Dan Vardie, zakladatel a předseda pořádající společnosti.
Nejrychleji nabíjí Kia EV6
Novinkou v letošním ročníku EcoBest Challenge bylo měření doby nabíjení z DC stanice o výkonu až 350 kW, kdy se měřilo, za jak dlouho bude vozidlo dobito na dalších 100 km jízdy. Výsledky v této kategorii jsou velmi povzbudivé. První byla Kia EV6, která se na potřebný dojezd 100 km dobila za 7 minut. Druhé je Volvo XC40 Recharge, které potřebovalo 9 minut, a třetí Hyundai Ioniq 5 potřeboval 10 minut. Ostatní modely se do 10minutového limitu nevešly.
Ztráty při nabíjení se vešly do 16,5 %
Dalším zajímavým ukazatelem je energie potřebná k plnému nabití vozů se zcela vybitou baterií. Všechna testovaná vozidla vyžadovala více energie, než byla jejich kapacita baterie, a to v rozmezí od 3,2 % do 16,5 %. Podle organizátorů jsou však tato čísla mnohem lepší než loni, což ukazuje na schopnost odvětví snížit ztráty během procesu nabíjení elektromobilů.
Ze vsech testovanych ma jednoznacne nejdelsi realny dojezd a jeste k tomu nejrychlejsi nabijeni.
Pritom pekny vykon, a rozumna cena. Co vic si prat…
VW koncern bude muset jeste trochu pridat jestli chteji dotahnout Korejce.
Navíc se začínám smát té efektivitě nabíjení...Kia/Hyu/Tsla jsou super úsporný, vždyť maj jen 72kWh baterku oproti 77 u VW. Nakonec ale vyjde najevo že pro její nabití pořebují korejci 79kWh, Tesla 83kWh a VW 79kWh. Jo jasně..VW má tráty 3% a Kia 10 a tesla 20%..to tak.
360km ujede moje ID.4 po okresce teď když je -8 a sněží.