První elektrické SUV od Toyoty s názvem bZ4X se oficiálně dostává na evropský trh. Jak informuje insideevs.com, do prodeje vstoupí letos v létě. První vlaštovka modelové řady bZ (Beyond Zero) přijede na podvozkové platformě e-TNGA a bude k dispozici ve dvou verzích - s pohonem předních a všech kol. Obě však budou vybaveny stejnou baterií s kapacitou 71,4 kWh, jen v USA se má objevit provedení s pohonem všech kol a baterií o vyšší kapacitě 72,8 kWh. Často diskutovaným tématem pak byla spotřeba vozu, která je nyní, dá se říci, oficiální. Vůz prošel testem dle metodiky WLTP, a tak vám můžeme prozradit tovární hodnoty všech variant.
Začneme tím nezákladnějším, tedy verzí s pohonem předních kol a výkonem 150 kW. V tomto případě může majitel počítat s dojezdem 516 kilometrů a průměrnou spotřebou 14,3 kWh na 100 km. O maličko silnější Toyota bZ4X s výkonem 160 kW a pohonem všech kol pak na plně nabitou baterii ujede 470 km a nabídne průměrnou spotřebu 15,6 kWh na 100 km. Toyota navíc očekává, že o vůz bude velký zájem, a tak kromě klasického prodeje počítá i s nasazením operativního leasingu s možností kompletního servisu zahrnujícím předepsané prohlídky, poskytnutí wallboxu a nabíjecí služby.
Po technické stránce chce Toyota bZ4X nabídnout jen to nejlepší – výrobce uvádí, že baterie si zachová 90 % své původní kapacity i po 10 letech nebo 240 tisících najetých kilometrech. Komu by to ale nestačilo, ve hře je i volitelná prodloužená záruka, kdy má být majiteli zaručeno 70 % původní kapacity i po 10 letech nebo milionu ujetých km.
Technické parametry Toyota bZ4X 4WD
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 690 × 1 860 × 1 650 mm, 2 075 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 160 kW, 218 koní, točivý moment: 336 Nm |
Baterie | 71,4 kWh (64 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 445 km |
Cena od | 1 365 000 Kč |