První plně elektrická Toyota bZ4X zná české ceny. Nejsou vůbec špatné

3
První plně elektrická Toyota bZ4X zná české ceny. Nejsou vůbec špatné
Fotografie: Toyota
  • V nabídce nechybějí čtyři linie výbavy a výběr mezi 4×2 a 4×4
  • Hlavním lákadlem je normovaný dojezd až 500 km

Dlouho očekávaný, vůbec první bateriový elektromobil značky Toyota míří i do Česka. Tuzemské zastoupení zveřejnilo nejen kompletní ceník a předběžné specifikace, ale i formulář pro objednání vozu. Nechybí záruky obvyklé u značky (standardní 3letá do 100 000 km, 5 let/100 000 km na elektrické komponenty a 8 let/160 000 km na zachování minimálně 70 % kapacity trakční baterie) a velkorysá úroveň základní výbavy. Ani jedné ze čtyř nabízených linií totiž nechybí tepelné čerpadlo, dvouzónová klimatizace, parkovací kamera, bezklíčové startování, světelný a dešťový senzor, LED světlomety, cloudová navigace a kompletní bezpečnostní výstroj. Vzhledem k tomu se zdá být startovní cena 1 220 000 Kč za základní linii Comfort vstřícná, zejména při srovnání se stejně výkonným Enyaqem, který je v základní výbavě dražší, ačkoliv mu chybí tepelné čerpadlo i navigace.

Pravdou ale také je, že zmíněnému Comfortu chybí vyhřívání volantu, sedadel i čelního skla a navíc si v něm nevyberete pohon všech kol. Za ním musíte zamířit do linie Prestige (od 1 295 000 Kč), v níž dostanete vyhřívání sedadel, volantu i trysek ostřikovačů, vestavěnou navigaci, inteligentní LED světlomety, polokožené čalounění, parkovací senzory, elektrické nastavování řidičova sedadla, zatmavená zadní boční okna a řadu stylových doplňků. Za pohon všech kol se doplácí 85 000 Kč, pojí se s ním systémový výkon 217 místo 204 k a zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,9 místo 7,5 s. Relativně malý nárůst výkonu je způsoben tím, že místo jednoho silného předního elektromotoru budou použity dva slabší, každý o výkonu 109 k. Přesto naroste točivý moment z 265 na 336 Nm.

Třetí linie Executive a zároveň nejvyšší po ukončení startovní limitky Premiere Edition začíná na 1 410 000 Kč a lze ji označit za ucelenou. Přidává totiž vyhřívané čelní sklo, přední i zadní senzory se stop-funkcí i před chodci, ostřikovače světlometů, ventilovaná sedadla s pamětí pro řidičovo křeslo, čalounění ze syntetické kůže, pokročilé bezpečnostní asistenty, panoramatickou střechu i 20" kola. A nakonec již zmíněná Premiere Edition za 1 565 000 Kč (v nabídce pouze verze 4×4) se soundsystémem JBL (pro Executive k mání za 25 000 Kč), fotovoltaickou střechou, dobíjející baterii (Toyota uvádí, že takto lze získat až 1 800 km ročně) a vylepšenou senzorikou proti vloupání a odcizení.

Toyota bZ4X nabízí standardně 150kW DC dobíjení a 7 kW AC, telematické služby a s pohonem všech kol také režim X-Mode. Li-ion baterie nabízí spíše průměrnou kapacitu 71,4 kWh, přesto se dojezd předopohonové verze dokáže podle WLTP vyšplhat až na znamenitých 500 km.

Technické parametry Toyota bZ4X 4WD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 690 × 1 860 × 1 650 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 336 Nm
Baterie71,4 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 445 km
Cena od1 380 000 Kč
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Každý rok přijdou nová auta se starou známou cenou, 1,3 mil Kč. No inflace bude za následující 3 roky odhadem 40-50% tedy vlastně se stále zlevňuje :)
Alois Lopata
Alois Lopata
Jj, cena je super, objednám si rovnou 3 :D. Tvl za celej život jsem nedal za auto víc jak 150k a tady se hází miliony, jako že to je úplně v pohodě... Jste vůbec normální? 90% lidí je rádo, že má jakž takž prachy na žrádlo a bydlení a vy si myslíte, že si lidi budou kupovat e-jebky za miliony s životností 8 let? Nebudou. Bude to tu jako na Kubě a ještě v roce 2100 zde budou jezdit jedničkové Fabie. Osobně si nechám svého 13 let starého Roomstera ještě dalších min. 30 let, protože narozdíl od e-jebky těch 30 let s minimálními náklady v pohodě vydrží. Jo a stál mě před 8 lety 130k, natankuju ho za 2 minuty a na nádrž ujede 800km :P

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze