Elektromobily mohou přinést více problémů, než si myslíme, říká CEO koncernu PSA

8
Elektromobily mohou přinést více problémů, než si myslíme, říká CEO koncernu PSA
Fotografie: Stellantis
  • Tavares podotýká, že je potřeba se na celou problematiku koukat v širším úhlu
  • V roce 2025 tak bude mít skupina PSA až 40 elektrifikovaných modelů

Carlos Tavares, CEO koncernu PSA, se rozpovídal o elektromobilech. Podle jeho slov to může přinést daleko více problémů, než si momentálně myslíme. Co přesně tím chtěl říct?

Přechod ze spalovacího motoru na elektrifikované pohony není a nebude tak jednoduchý. Zmínit bychom měli, že tento názor zastává člověk, který sdělil, že v roce 2025 chce mít PSA všechny modely elektrifikované.

Je potřeba se na celou problematiku koukat v širším úhlu. Existuje mnoho problémů, které jsou spojeny s elektrifikovaným pohonem. Začít můžeme výrobou baterií, pokračovat získáváním vzácných kovů a končit až u tématu recyklace baterií. Dále bychom měli brát v potaz i technologii těžby, infrastrukturu a vše kolem, co ve finále vede k elektromobilu či k výrobě energie, na kterou auto jezdí,“ řekl Tavares.

Vypadá to, že Tavares se nebojí říci svůj názor. Nemůžeme mu upřít, že má pravdu. Ono vidět elektromobil, jak brázdí naše silnice, je stále něco jiného než elektromobil Norsku. A to se nebavíme o věcech, kdy nevíme, jak se dané suroviny těží, či jak moc je to ekologické. Sám CEO skupiny PSA ví, že automobilový segment se za posledních let mění nejvíce od vynálezu spalovacího motoru a je potřeba nad vším přemýšlet a být opatrný – nejít jen slepě s nějakým trendem.

Zdroj: autocar.co.uk

Diskuze ke článku
Peppa
Je třeba vše testovat nejméně 100 let, protože pak budou všude samé Tesly a nikdo už si nebude pamatovat, že nějaké PSA vůbec kdy existovalo.

Je to banda neschopných idiotů!
Tom
Takže u baterií je problém těžení surovin, ale těžení ropy je vlastně super ekologické a problém to vůbec není. Stejně jako její zpracování-krakování, převoz a následné spalování v autech. To je super ekologické všechno. A tento članek je asi tak objektivní, jako skupina agrofert při hlasování o podpoře pěstování řepky jako biopaliva, stejně jako nepodložená tvrzení autora, protože on s tím souhlasí vlastně z přesvědčení, bez relevantních argumentů.
kodl258
No hlavně, že elektromobily jsou superekologické. Jakou uhlíkovou stopu asi zanechá výroba takové čtyřistakilové baterie?A jakou její likvidace? Jak dlouho asi tak vydrží? 5 let? A co pak? Zbytková hodnota auta s opotřebenou baterií bude pravděpodobně mizivá, takže výměna nejdražší komponenty - baterie, se nevyplatí. Co s ním? Jasně, sešrotovat, koupí se nové. Taky se nikde moc nediskutuje to, že elektromobily jsou díky baterii, spoustě kabelů (a hodně tlustých) a další nezbytné elektronice daleko těžší než konvenční auta. To znamená, že aby splnily nezbytné bezpečnostní předpisy musí se do nich naprat další desítky kil železa navíc na různých vyztuženích atd., čímž opět naroste hmotnost celého auta. O to víc se pak musí vynaložit energie na rozjíždění. Elektromotor má sice maximum točivého momentu již od 0 otáček, takže zrychlení bude slušné (když to gumy dovolí - btw ty musí být také speciální s vysokou únosností), ale bude na to potřeba spousta energie. Prostě ekologie jedna báseň. A to radši vůbec nezmiňuji výrobu elektřiny, samozřejmě výhradně ekologickou.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze