Ve světle utahujících se opasků nad emisními limity postupná elektrifikace čeká prakticky všechny automobilky. Ikonickou značku Alfa Romeo nevyjímaje. Ta už příští rok představí plug-in hybridní model Tonale a v roce 2022 na něho naváže ryzím elektromobilem. Podle informací, které se přitom podařilo získat britskému Autocaru, se bude jednat o menší SUV. Detailů kolem zmiňovaného vozu je však v tuto chvíli poskrovnu.
Očekává se nicméně, že v neutěšeném období automobilka využije pod záštitou výhod nově navázané spolupráce FCA (Fiat Chrysler Automobiles) s francouzským koncernem PSA a první elektrifikovaný model postaví na jeho platformě eCMP. Ta již namátkou funguje v útrobách vozů Peugeot e-2008, e-208 nebo Opel e-Corsa a nově i Mokka-e či DS 3. Menší SUV má velikostně nejblíže k Peugeotu 2008, proto jednou z možných variant je, že dostane rovněž jeden elektromotor o výkonu 100 kW a baterii s kapacitou 50 kWh. Dle protokolu WLTP by dojezd v uvažované sestavě činil necelých 310 km.
„Pokud jde o chystaný elektromobil, budeme zachovávat sportovní charakter značky Alfa Romeo a elektromotory využijeme k udržení tohoto přístupu. Chceme naplnit očekávání našich stávajících zákazníků, ale i těch hledajících určitou úroveň komfortu. Naší ideou není vytvářet falešné napodobeniny se zvuky aut se spalovacími motory, protože tento přístup uvnitř značky neuznáváme,“ stojí v oficiálním prohlášení automobilky.
Pravděpodobnější variantou ohledně nabízených specifikací, i dle výše uvedeného vyjádření, se jeví o něco výkonnější pohonné ústrojí. To lze ovšem vnímat jen jako jakousi malou náplast na to, co je značce už nějakou dobu vyčítáno. Tedy, že se v rámci dohod a spolupráce s jinými koncerny odchyluje od vlastních výrobků a raději sahá po technologiích ostatních. Kdo ale může mít Alfě za zlé, že se v této nelehké době vydala cestou nejmenšího odporu?