Platforma CMP je určena pro výrobu všech kompaktních městských vozů, hatchbacků základní a střední kategorie a kompaktních SUV značek Peugeot, Citroën, DS, Opel nebo Vauxhall. Doplňuje platformu EMP2 (Efficient Modular Platform). Modularita poskytuje každé značce skupiny větší designovou svobodu a pomáhá jim plně vyjádřit jejich jedinečnou identitu. Skupina PSA oznámila, že od roku 2019 budou všechny její modely nabízené ve verzi s elektromotorem. Nové modely na těchto dvou platformách tak budou k dispozici ve spalovací, elektrické nebo hybridní verzi, čímž podpoří přechod na nové zdroje energií.
„Díky důmyslné koncepci svých dvou platforem a optimalizaci výrobních procesů získala skupina PSA schopnost přizpůsobit se vývoji poptávky po elektromobilech na jednotlivých trzích. Můžeme tak každému zákazníkovi po celém světě nabídnout širokou škálu vozů se spalovacím, plug-in hybridním nebo elektrickým motorem, které splňují klientské požadavky na využití, a přispět tak ke stále odpovědnější mobilitě,“ uvedl Gilles Le Borgne, ředitel pro kvalitu a engineering celého koncernu.
Skupina PSA chce do roku 2021 uvést na trh 7 nových elektromobilů na platformě eCMP. Tato platforma bude moci být kromě benzínového a dieselového pohonu doplněna i plug-in hybridním pohonem (PHEV). Do roku 2021 uvedou značky Peugeot, Citroën, DS, Opel a Vauxhall na trh 8 nových plug-in benzínových vozů. Jedním z prvních vozů, který již koncern odtajnil na letošním autosalonu v Ženevě, byl nový Peugeot 208. Ten se nabízí díky této platformě také v čistě elektrické verzi Peugeot e-208.
Nová platforma CMP umožňuje vyrábět elektromobily nejnovější generace. Budou vybaveny elektrickým motorem o výkonu 100 kW (136 k), lithium-iontovou baterií s kapacitou 50 kWh a výkonným tepelným čerpadlem. Platforma CMP byla navržena a optimalizována tak, aby snížila emise CO2 za využití všech faktorů, které přispívají k nižší spotřebě.
- Snížení hmotnosti: snížení emisí o 1,2 g CO2/km díky použití vysoce výkonných materiálů, jako je vysokopevnostní ocel, lisovaná kalená ocel, hliník a kompozitní materiály
- Zlepšení aerodynamiky: snížení emisí až o 1,5 g CO2/km díky vyhlazení podvozku a použití systémů řízeného sání vzduchu pro přední část vozu. Snížení valivého odporu: snížení emisí až 2,5 g CO2/km díky použití pneumatik třídy A a omezení mechanického tření u náprav.
- Optimalizace hnacího ústrojí: snížení emisí až 9 g CO2/km díky lepší účinnosti spalování, down-sizingu, snížení mechanického tření, prodloužení převodového systému a nasazení technologie Stop & Start u motoru 1,2 PureTech 82 k.
Nová platforma se od prosince 2018 začíná postupně používat ve všech výrobních továrnách skupiny po celém světě. Toto zavádění bude dokončeno v rekordním čase dvou let. Díky platformě bude možné vyrábět různé modely vozů ve strategických produkčních oblastech skupiny PSA: v Evropě, Asii, Latinské Americe a Africe. Díky celosvětovému rozšíření co nejblíže zákazníkům bude možné nabízet modely přizpůsobené každému jednotlivému trhu.
Skupina PSA vyvinula platformu CMP společně se svým partnerem Dongfeng Motors. Vývoj platformy s mezinárodním určením proběhl ve Francii, náklady na výzkum a vývoj byly rozděleny 50:50. Díky tomuto partnerství se skupině PSA podařilo nejen dosáhnout úspor na výzkum a vývoj, ale získala také přístup k řadě místních dodavatelů, lépe poznala čínský trh a dokázala tak splnit očekávání zákazníků v tomto regionu a zvýšit zde objem výroby.
Technické parametry Peugeot e-208
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 055 × 1 745 × 1 430 mm, 1 455 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm / 300 ot/min |
Baterie | 50 kWh (45 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,5 kWh / 100 km, dojezd: 362 km |
Cena od | 850 000 Kč |