Už před několika měsíci skupina PSA zveřejnila své elektro ambice v segmentu užitkových vozů. Tehdy prohlašovala, že bude elektrifikovat všechny své vany do roku 2021. Ačkoli se plán na první pohled může zdát až přehnaný, viceprezident skupiny Xavier Peugeot jej v nedávném rozhovoru potvrdil.
Ba co víc, oznámil, že už od konce července budou jednotlivé automobilky patřící pod PSA, jmenovitě Peugeot, Citreën, Opel a Vauxhall, přijímat objednávky na první elektrické dodávky. S dodávkami zákazníkům pak začne nedlouho poté – v druhé polovině roku 2020.
V první linii byly elektrifikovány již stávající modely – Peugeot eExpert, Citroën eJumpy, Opel Vivaro–e a Peugeot eTraveller, Citroën eSpace Tourer a Opel Zafira–e. Nabízeny budou hned v několika verzích, jejichž přehled je představen na přiloženém obrázku níže.
Na výběr tedy bude celá řada platforem a karosářských verzí ve třech délkových provedeních. Standardy, na něž byli až doposud zákazníci PSA zvyklí, zůstanou přechodem na elektrický pohon nezměněny. Užitečné zatížení tak i nadále zachovává maximální hodnotu 1 275 kg a podobně je to i u taženého nákladu. I zde nadále platí maximální náklad o hmotnosti 1 000 kg.
V útrobách bude operovat elektromotor, který nabídne výkon 100 kW/136 koní a 260 Nm točivého momentu. Maximální rychlost byla stanovena na 130 km/h. K dostání budou rovněž dvě varianty baterií s dojezdem 230 km a 330 km. Tyto hodnoty skupina podložila daty od zákazníků. Až 88 procent z nich denně nepřesáhne nájezd 200 km a 44 procent zákazníků nikdy s dodávkou nejede dále než 300 km během jediného dne. Všechny vozy zároveň bude možné nabít na 80 procent kapacity baterie za 30 minut strávených u stojanu.