Továrna PSA v Trnavě začala podle serveru electrive.com s produkcí nového elektromobilu Peugeot e-208. Ten má kapalinou chlazenou baterii, která je zabudovaná v podlaze vozu. Elektrická verze má motor o výkonu 136 koní a točivém momentu 260 Nm. Na výběr je ze tří jízdních režimů: eko, normal a sport. Zrychlení z klidu na sto při aktivovaném sportovním módu je 8,1 sekundy. Ve výbavě je i tepelné čerpadlo, díky kterému si auto můžete dopředu vytopit přes aplikaci MyPeugeot. V útrobách se nachází baterie o kapacitě 50 kWh. Dojezd dle cyklu WLTP činí 340 kilometrů. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity. Z klasické domácí zásuvky se Peugeot e-208 nabije za 16 hodin. S využitím třífázové nabíječky jde o hodin 5. V případě rychlonabíjecí stanice se vám baterie nabije do 80 procent za 30 minut.
Nový Peugeot 208 je postaven na platformě CMP. Ta je modulární z hlediska rozměrů i variant motorů. Dokáže pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie, takže si zákazník může zvolit mezi spalovacím (benzínovým/dieselovým) a elektrickým motorem. Na Slovensku se v současnosti vyrábí elektromobil Volkswagen e-up! v závodě Volkswagen v Bratislavě. První hotová e-208čka by měla z výrobní linky sjet v trnavském závodě 27. dubna.
Technické parametry Peugeot e-208
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 055 × 1 745 × 1 430 mm, 1 455 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm / 300 ot/min |
Baterie | 50 kWh (45 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,5 kWh / 100 km, dojezd: 362 km |
Cena od | 850 000 Kč |