Elektromobilita hýbala světem už v minulém a předminulém století. V nouzi o benzin za druhé světové války se vrátila. Zejména ve Francii tehdy vznikla dlouhá řada nejrůznějších elektromobilů, ať už jako nové konstrukce, či úpravy stávajících sériových typů, u nichž byl nahrazen spalovací motor elektrickou poháněcí soustavou.
Francouzský inženýr Louis Kriéger už v roce 1897 předvedl v Paříži elektrické taxi, stal se průkopníkem pohonu předních kol (elektromotor u každého kola přední nápravy), vytvořil jeden z prvních hybridů a jeho firma v Colombes u Paříže vyráběla nějaký čas elektrická vozidla. Brzy však zanikla, jako všichni ostatní výrobci elektromobilů té doby.
V letech 1904–1905 dokonce elektrický Kriéger ustavil rekordy na trase Paříž–Chatellerault a Paříž–Trouville, které překonal až po 38 letech další elektrický osobní vůz CGE Tudor z válečné doby (1942), dílo jiného průkopníka Jean-Alberta Grégoireho (mimo jiné tvůrce funkčního pohonu předních kol systému Grégoire Tracta). Originální elektrický Kriéger z roku 1908 je součástí sbírek muzea na okruhu v Le Mans.
Za druhé světové války pocítili Francouzi značný nedostatek benzinu, a tak v zemi vznikla řada elektromobilů. Vrátil se rovněž Louis Kriéger, tentokrát ve spolupráci s průmyslníkem Charlesem Mildé, synem svého někdejšího blízkého spolupracovníka. V roce 1941 uvedli pod společnou značkou Mildé-Kriéger Électrique přestavbu robustního osobního vozu La Licorne 6/8 CV, jehož solidní rám s výztuhou tvaru X unesl 250 kg olověných akumulátorů, jež na jedno nabití vydržely jízdu dlouhou 90 kilometrů se čtyřmi cestujícími rychlostí až 40 km/h. Konstruktéři zachovali pohon zadní tuhé nápravy kloubovým hřídelem, trakční elektromotor uložili podélně vpředu, nad ním a rovněž vzadu umístili akumulátory.
Podobně na podvozku La Licorne nabídli také elektrický rozvážkový vůz La Camionnette s užitečnou hmotností 1,0/1,2 tuny. Elektromotory dodávala firma SAFI (Société d´Applications de Fabrications Industrielles). V dobovém prospektu připomínali, že původní firma Kriéger et Mildé už v roce 1891 vyrobila první elektromobil. Vůz modelového roku 1941 z Paříže ovšem válku nepřežil, zanikl jako ostatní francouzské elektromobily, když se vrátila normální distribuce benzinu pro spalovací motory.