Elektromobil u nás podle průzkumu najede za rok mezi 20 až 40 tisíci km

3
Elektromobil u nás podle průzkumu najede za rok mezi 20 až 40 tisíci km
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Téměř 11 % řidičů nedobíjí elektromobil doma
  • Necelých 40 % lidí dobíjí elektromobil ze solárních panelů

Centrum dopravního výzkumu zveřejnilo anketu, týkající se zvyklostí při dobíjení elektrických vozidel. Zatím se jí zúčastnilo přes 200 respondentů, z nichž 82 % tvořili majitelé bateriových elektrických vozidel a 18 % majitelé plug-in hybridů. Tří ze čtyř respondentů řídí elektrické vozidlo téměř denně.

Nejvíce se u nás elektromobil nabíjí v práci

„Že tato vozidla nejsou využívána jen na krátké vzdálenosti svědčí fakt, že pouze 3,2 % respondentů ujede ročně vzdálenost do 5 tisíc km, 5 až 10 tisíc km 10,6 %, 10 až 20 tisíc km 28,3 %, 20 až 30 tisíc km 29,2 %, 30 až 40 tisíc km 16,2 %, 40 až 50 tisíc km 6,5 % a 5,1 % ujede vzdálenost více než 50 tisíc km. Přibližně 30 % respondentů nabíjí bateriová elektrická vozidla (téměř) denně doma, téměř 11 % respondentů pak doma nenabíjí vůbec, 54 % respondentů nabíjí BEV na pracovišti. Bez zajímavostí není ani fakt, že 37 % respondentů využívá k dobíjení elektrických vozidel elektřinu vyrobenou z fotovoltaické elektrárny“, uvádí Ing. Lukáš Kadula, který se v Centru dopravního výzkumu věnuje projektům z oblasti čisté mobility.

Související články
Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Vezmu to čistě matematicky - český průměr je pod 7tis ročně... Elektromobilní ale 20-40tis (většina se shoduje že na elektřinu začali jezdit více díky cenně za km což potvrzuji, přičemž ušetříme na ujetý km cca 30% CO2 oproti spalováku). Chcete nám tedy tímto apelem říct, že při troj až šestinásobném nájezdu průměrných českých elektromobilistů (kam bohužel spadám taky) oproti průměrnému českému ropákovi naší planetu zásobujeme o 110-320% více CO2 (podotýkám bez výrobního ekologického dluhu)?
Nebylo by tedy dobré kvůli ekologii zdanit ujeté km, aby se šetřilo tam kde to pojíždění z lenivosti není nezbytně nutné (jako firmy si to dáme lehce do nákladů když to souvisí s nutným obchodem)... když už se nedaří omezit zbytečný výkon a velikost baterií které jdou taky přesně proti myšlence ekologičtější dopravy? Nebo už se ta myšlenka na záchranu planety z tohohle dopravního sektoru vypustila?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze