😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Majitel Tesly je dokonalou obětí neustálých aktualizací. Do vozu musí lézt kufrem

12
Majitel Tesly je dokonalou obětí neustálých aktualizací. Do vozu musí lézt kufrem
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Vůz doplatil na aktualizaci s názvem Actually Smart Summon
  • Tesla díky tomu nejde vyparkovat z úzkého parkovacího místa
  • Majiteli nepomohlo ani samotné zastoupení Tesly

Naprosto komická a přitom politování hodná situace se stala jednomu z kanadských majitelů Tesly Model 3. Nedávno totiž Tesla vydala aktualizaci funkce, která umožňuje vůz na dálku přivolat k sobě. Provést to lze skrze aplikaci v mobilním telefonu uživatele vozu a aktualizace s názvem Actually Smart Summon se nyní stala dílem zkázy. Kanaďan se pochlubil serveru electrek.co s tím, že jeho Teslu nejde jednoduše vyparkovat z naprosto úzkého místa, kam ještě nedávno vůz parkoval bez obtíží právě díky mobilní aplikaci. Jde totiž o to, že nová verze softwaru nahradila tu starou, která si lidově řečeno „nechala líbit o dost více“. Vylepšená funkce vzdáleného přivolání a vyparkování nyní neustále detekuje překážky a přerušuje pohyb, a to jen proto, že okolo vozidla jsou v těsné blízkosti zdi domu.

Majitel říká, že pro minimální pohyb vozidla ven z parkovacího místa funguje jen jeden z každých dvaceti pokusů, zatímco dříve to šlo na první pokus. Ani po kontaktování zákaznické podpory Tesly se toho příliš nezměnilo a výrobce odmítá nahrát do postiženého Modelu 3 starou funkční verzi. Zoufalým pokusem byla situace, kdy majitel Tesly kontaktoval tamní servisní středisko. Do něho se mu vozidlo podařilo přivézt tak, že otevřel kufr a prolezl celým interiérem až k sedadlu řidiče. To vše přes fakt, že má nemocná záda a tím pádem velmi ztížený pohyb. Ani tam ale nepochodil a tak vůz opět dovezl domu, zaparkoval do úzkého prostoru, vylezl a nechal ho tam. Nyní prý chodí pěšky a čeká na vyřešení, se kterým přijde servis nebo zastoupení značky. Tento problém totiž není ojedinělý a po zveřejnění příběhu se serveru electrek.co ozvali další majitelé, kteří hlásí stejný problém.

Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie75 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess
Spotřeba?, dojezd: 614 km
Cena od1 228 990 Kč
Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Tohle je Teslacka klasika. Neco nejak funguje. A po aktualizaci fungovat prestane nebo funguje jinak hur.

Stejne jako kdyz po nejake aktualizaci orizli obraz ze zadni kamery tak, ze uz neni videt v zaberu tazne, takze na prives nacouvavte naslepo na nekolikrat, ackoli drive to byla hracka.

Nebo napriklad pri couvani z garaze mi drive vyskaovalo nahore ovladani zavirani garaze, takze jsem jen tuknul a garaz zavrel. Po nedavne aktualizaci nejen, ze nevyskakuje, ale obraz ze zadni kamery navic zakryl ikony v hornim pruhu, takze behem couvani proste garaz nezavru, a protoze obraz ze zadni kamery mizi az po nejake dobe kdy jedete dopredu, mam moznost zavrit garaz az kdyz uz na ni nevidim, a protoze ovladani z Tesly ne vzdy funguje, takze vizualni kontrola je nutna, musim nakonec zase po staru brat do ruky klice s ovladacem a zavirat je z nej.

A takovych veci by se za tech sedm let naslo nepocitane.

Proste Tesla softwarova spolecnost a technologicky leader…

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze