Naprosto komická a přitom politování hodná situace se stala jednomu z kanadských majitelů Tesly Model 3. Nedávno totiž Tesla vydala aktualizaci funkce, která umožňuje vůz na dálku přivolat k sobě. Provést to lze skrze aplikaci v mobilním telefonu uživatele vozu a aktualizace s názvem Actually Smart Summon se nyní stala dílem zkázy. Kanaďan se pochlubil serveru electrek.co s tím, že jeho Teslu nejde jednoduše vyparkovat z naprosto úzkého místa, kam ještě nedávno vůz parkoval bez obtíží právě díky mobilní aplikaci. Jde totiž o to, že nová verze softwaru nahradila tu starou, která si lidově řečeno „nechala líbit o dost více“. Vylepšená funkce vzdáleného přivolání a vyparkování nyní neustále detekuje překážky a přerušuje pohyb, a to jen proto, že okolo vozidla jsou v těsné blízkosti zdi domu.
Majitel říká, že pro minimální pohyb vozidla ven z parkovacího místa funguje jen jeden z každých dvaceti pokusů, zatímco dříve to šlo na první pokus. Ani po kontaktování zákaznické podpory Tesly se toho příliš nezměnilo a výrobce odmítá nahrát do postiženého Modelu 3 starou funkční verzi. Zoufalým pokusem byla situace, kdy majitel Tesly kontaktoval tamní servisní středisko. Do něho se mu vozidlo podařilo přivézt tak, že otevřel kufr a prolezl celým interiérem až k sedadlu řidiče. To vše přes fakt, že má nemocná záda a tím pádem velmi ztížený pohyb. Ani tam ale nepochodil a tak vůz opět dovezl domu, zaparkoval do úzkého prostoru, vylezl a nechal ho tam. Nyní prý chodí pěšky a čeká na vyřešení, se kterým přijde servis nebo zastoupení značky. Tento problém totiž není ojedinělý a po zveřejnění příběhu se serveru electrek.co ozvali další majitelé, kteří hlásí stejný problém.
Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 75 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess |
Spotřeba | ?, dojezd: 614 km |
Cena od | 1 228 990 Kč |
Stejne jako kdyz po nejake aktualizaci orizli obraz ze zadni kamery tak, ze uz neni videt v zaberu tazne, takze na prives nacouvavte naslepo na nekolikrat, ackoli drive to byla hracka.
Nebo napriklad pri couvani z garaze mi drive vyskaovalo nahore ovladani zavirani garaze, takze jsem jen tuknul a garaz zavrel. Po nedavne aktualizaci nejen, ze nevyskakuje, ale obraz ze zadni kamery navic zakryl ikony v hornim pruhu, takze behem couvani proste garaz nezavru, a protoze obraz ze zadni kamery mizi az po nejake dobe kdy jedete dopredu, mam moznost zavrit garaz az kdyz uz na ni nevidim, a protoze ovladani z Tesly ne vzdy funguje, takze vizualni kontrola je nutna, musim nakonec zase po staru brat do ruky klice s ovladacem a zavirat je z nej.
A takovych veci by se za tech sedm let naslo nepocitane.
Proste Tesla softwarova spolecnost a technologicky leader…