Na český trh přichází nejlevnější Tesla všech dob

4
Na český trh přichází nejlevnější Tesla všech dob
Fotografie: Tesla
  • Tesla rozšířila nabídku Modelu 3 o nové základní provedení Standard
  • To se jako vůbec první Tesla v Česku dostalo pod hranici 900 tisíc korun
  • Cenou za to je skromnější standardní i příplatková výbava a nižší výkon

Tesla rozšířila evropskou nabídku v Číně vyráběného Modelu 3 o čtvrtou verzi Standard. Ta je splněním Muskových slibů o novém, dostupném modelu a na rozdíl od dříve uvedené, obdobné Tesly Model Y Standard se od dražších provedení neliší designem, jediným vizuálním odlišením jsou jiná 18" kola, navíc bez možnosti objednat jiný vzor či větší průměr. Omezená je rovněž nabídka barev; místo obvyklých šesti odstínů jsou v nabídce jen tři. Kromě základní bílé ještě šedá a černá metalíza za 32 tisíc korun. To vše za ceníkovou částku 899 990 Kč, která je ovšem, jako u všech ostatních Tesel, automaticky navýšena o takzvaný poplatek za doručení a dokumentaci. Reálná startovací cena tedy činí 925 490 Kč.

Tu lze dále navýšit o obvyklé příplatky, které nejsou ve srovnání s konkurencí nízké. Například tažné zařízení, s nímž lze tahat tunový brzděný přívěs, stojí 36 tisíc korun, rozšířená sada jízdních asistentů, nazvaná Enhanced Autopilot, což je obdoba evropského asistentu jízdy v pruzích a adaptivního tempomatu, obohacená o funkci summon a jízdu podle navigace, stojí sto tisíc a takzvaná schopnost autonomního řízení, která zatím plně autonomním řízením není, pak dvě stě tisíc korun. Dokoupit lze sadu 18" zimních kol se špičkovými pneumatikami za 54 055 Kč a nabíjecí příslušenství, které je u Tesly naopak levnější, než jsme zvyklí od evropských značek. Mobilní nabíječka stojí pět tisíc a wallbox pak 13 150 Kč. Za objednávku je jako obvykle vybírána nevratná záloha ve výši šest tisíc korun.

Tesla Model 3 Standar

Nízká pořizovací cena se projevila v ochuzené základní výbavě proti ostatním verzím, nově nazvaným Premium a nadále prodávaným za nezměněné ceny. Ten už ale nenabízí základní verzi s menší baterií a pohonem zadních kol, dosud nazvanou prostě Model 3 a dříve Model 3 Standard Range. Proto je skok mezi provedením Standard a základním Premium, což je RWD Long Range dvě stě tisíc korun. Ten má částečně na svědomí, že verzi Standard chybí mj. zadní vyhřívání sedadel, zadní dotyková obrazovka a elektrické nastavení výdechů ventilace, elektrické ovládání a ventilace předních sedadel, samostmívací vnější zrcátka, poloaktivní tlumiče, celokoženkové čalounění (místo něj je polokoženkové) a elektrické nastavení volantu. To všechno jsou prvky, které dostanete ve verzi Premium. Základní Standard se také musí spokojit se 7 reproduktory místo devíti. Nutno ovšem dodat, že úroveň základní výbavy zůstává proti konkurenci i tak vysoká.

Tesla jako obvykle neuvádí většinu obvyklých technických údajů, proto je zatím neuvádíme. Z hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,2 s místo 5,2 s soudíme na nižší výkon, uváděný WLTP dojezd 534 km zase ukazuje na menší baterii, která by měla být typu LFP s kapacitou 69,5 kWh. Pomalejší je rovněž DC nabíjení se špičkovou rychlostí 175 místo 250 kW.

Diskuze ke článku
Dalibor Zacios
Dle ev-database.org je baterka LFP 64kWh (využitelná 60kWh), motor má být 208kW, tedy stejně jako původní LFP zadokolka.

Y standard je podle fotek dost nevzhledná (jsem zvědav, jak bude vypadat naživo), navíc na poměry Tesly je to pěkný lenoch (zrychlení na stovku za 7,2s), tady nevidím žádné zásadní kompromisy. Škoda nevyhřívaných zadních sedaček, ale to je pochopitelné.

Hezčí poklice se časem na trhu jistě objeví, pokud by disk byl nekompatibilní se stávajícími 18" na řadě Premium.

Barva se dá řešit celopolepem a jsme cca na ceně původní bílé barvy = stále úspora v desítkách tisíc.
Hynek Šlahůnek
"...rozšířená sada jízdních asistentů, nazvaná Enhanced Autopilot, což je obdoba evropského asistentu jízdy v pruzích a adaptivního tempomatu, stojí sto tisíc..."

Tohle je zavadejici, protoze Tesla ma drzeni v pruzich a adaptivni tempomat v zakladu, bez priplatku. EAP pridava summon a jizdu podle navigace.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze