Tesla Model 3 vyvrací mýty. 400 tisíc kilometrů a baterie drží

6
Tesla Model 3 vyvrací mýty. 400 tisíc kilometrů a baterie drží
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Tesla Model 3 z roku 2021 v Austrálii, využívaná pro jízdy Uberem, ujela téměř 410 tisíc kilometrů, přičemž si podržela 88 až 90 % SoH
  • Vozidlo stále využívá původní baterii i motor, vyžádalo si jen výměnu silentbloků motoru

Australská Tesla Model 3 Standard Range Plus z roku 2021, využívaná ve službách Uberu, ujela více než 254 tisíc mil (téměř 410 tisíc kilometrů) podle zprávy insideevs.com a přesto si zachovala 88–90 % SoH. S daty se na sociálních sítích přitom pochlubil servis EV Workz z Port Kennedy.

Díky tomu víme, že během provozu vozidlo využilo pro jízdy téměř 50 MWh energie, z toho 71 % pocházelo z AC nabíjení a 29 % z DC rychlonabíječek. „Dnes jsme měli v práci opravdu speciální vůz – Teslu Model 3 z roku 2021 s 409 770 km na tachometru. Je to Tesla s nejvyšším nájezdem, kterou jsem osobně viděl a měl tu čest na ní pracovat,“ uvedl na sociální síti LinkedIn pracovník servisu.

Zákazník si stěžoval na podivné cukání při rozjezdu a prudkém zrychlení. Obrátil se na dealerství Tesla, kde mu přes aplikaci vyčíslili poměrně vysoké náklady na opravu, aniž by vůz vůbec viděli. My, méně zkušení než dealer, jsme vůz museli vzít na zvedák a provést diagnostiku klasickým způsobem. Okamžitě jsme zjistili výrazně opotřebené silentbloky motoru, které vysvětlovaly cukání. Asi 130 $ (2 700 korun) za díly a 7 hodin práce stačilo k tomu, aby auto jezdilo stejně dobře jako v prvním dni po vyjetí z dealerství,“ dodal.

Jak rychle se ve skutečnosti nabije Tesla Model 3 Performance?

Klíčové komponenty jako elektromotor i baterie přitom zůstaly původní a plně funkční. To jasně ukazuje, že elektromobily, i při intenzivním nasazení, mohou nabídnout extrémně dlouhou životnost s malými nároky na údržbu, což je, jak se obecně ví, jedním z výrazných benefitů oproti vozům se spalovacími motory, které při podobném nájezdu často vyžadují už zásadní opravy motoru či převodovky, které vyjdou na desítky tisíc korun.

Teslu Model 3 Standard Range Plus z roku 2021 jsme shodou náhod také otestovali

Podobnou konfiguraci Tesly Model 3 Standard Range Plus jsme přitom měli možnost otestovat sami v roce 2023. Podvozkově si přitom tehdy vůz vedl velmi dobře, ač samozřejmě neměl zdaleka takový nájezd. Také jsme zjistili, že průměrná spotřeba činila dle palubního počítače 16,3 kWh na 100 km a v případě sportovní jízdy 19,5 kWh na 100 km.

Technické parametry Tesla Model 3 Standard Range Plus

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 745 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon208 kW, 283 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie60 kWh (57,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 430 km
Cena od1 028 990 Kč
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 18. 8. 14:26
Něčemu nejspíš nerozumím, jaké mýty jsou vyvráceny?

Baterie funguje po 4 letech od výroby, co přesně je na tom zvláštního?

Jestli pak se také dozvíme, až se baterie za další dva nebo tři roky "vy"cykluje. :-)

To už asi ne, ale kdo by na to nadával, všechno má svoji životnost a tohle není problém, prostě to byl dobrý kus, jistě jich bude celá řada, monžá většina. Mně spíš trápí fakt, že baterie odchází na roky (čas). Těším se, až tam nastane posun a zpomalí se časová degradace. Mnoho lidí, kvůli ceně, potřebuje kupovat ještě 10 nebo 15 leté vozy. A pokud má být všechno jednoho dne na baterie, tak je potřeba, aby takové vozy / baterie v dostatečném počtu kusů sloužily ještě ve 20. a 25. roku svého života. Přál bych si osobní/ individuální mobilitu pro hodně lidí.
Marek M.
Marek M.
Já mám spalovací vůz s najetými 402 tis. km, stáří 12 let a nádrž má pořád stejný objem jako u nového auta, takže ani dojezd se mi nezkrátil :-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze