Tesla Model Y pod milion. Levné Tesly dorazily i do české nabídky

22
Tesla Model Y pod milion. Levné Tesly dorazily i do české nabídky
Fotografie: Tesla
  • Tesla uvedla levnější verze Modelů 3 a Y Standard s ochuzenou výbavou
  • Model Y Standard se objevil i v české nabídce
  • Jeho základní cena je nyní stejná, jako u Modelu 3

Tesla se rozhodla podpořit prodeje uvedením nového, levnějšího provedení obou základních Modelů 3 a Y Standard. Jejich nedávnou premiéru jako obvykle provázela absence většiny důležitých oficiálních informací, včetně faktu, zda se na novinku může těšit i Evropa. Nyní už je jasné, že přinejmenším Tesla Model Y Standard se tu začíná prodávat, a to za velmi atraktivní základní cenu 979 990 Kč, respektive 1 005 490 Kč včetně nezbytného poplatku za doručení a dokumentaci. Obdobné levné provedení Modelu 3 zatím v nabídce chybí, o důvodech se opět můžeme jen dohadovat. Ovšem vzhledem k výrobě Modelu Y v evropské továrně Tesly je současný stav zřejmě logický.

Tesla Model Y Standard nahradila dosavadní, o 120 000 Kč dražší provedení RWD SR, tedy zadokolku s baterií 60 kWh LFP a udávaným dojezdem 466 km. Oproti ní nabízí větší kapacitu 69,5 kWh i normovaný dojezd 534 km, jenže také výrazně slabší dynamiku. Tu je zatím obtížné vyjádřit jmenovitým výkonem, protože ten Tesla, stejně jako další důležité údaje, neuvádí, avšak zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,2 s je horší nejen proti nové verzi Premium, nahrazující dosavadní provedení Long Range (5,6 s), ale i oproti dosavadní verzi Standard Range (5,9 s). Dodejme, že od října dostaly i verze Premium a Performance nové, větší baterie 79 kWh místo dosavadních 75 kWh a nabízejí za stejnou cenu delší dojezd.

Tesla Model Y Standard si ve standardu musí vystačit s 18" místo dosavadních 19" kol a obyčejnějším nárazníkem bez integrovaných senzorů a světelné lišty. Pětimístný interiér je čalouněn místo koženky látkou. Z výbavy odpadlo elektrické sklápění vnějších zrcátek, zadní dotykový displej a systém Autosteer. Elektrické nastavení předních sedadel přišlo o mechanická tlačítka, vystačit si nyní musí s ovládáním skrz displej. Zajímavé je střešní okno, to podle aktuálně dostupných informací zůstalo na svém místě, protože je s ním počítáno jako s přístupovým místem při výrobě, avšak bylo zevnitř zakryto stropnicí. Zúžil se rovněž výběr nabízených barev z šesti na tři, z nabídky vypadla stříbrná, modrá i červená metalíza.

Příplatková výbava obsahuje 19" zimní kola, tažné zařízení a obě sady jízdních asistentů s neustále měněnými názvy. Aktuálně se jim říká Enhanced Autopilot a Schopnost plně autonomního řízení. I zde se skrývá zajímavost, protože v americké nabídce první sada chybí a druhá se jmenuje Full Self-Driving (Supervised), tedy Autonomní řízení s dozorem. Větší kola ani odlišné čalounění si v tomto případě neobjednáte.

Diskuze ke článku
Karel Marel
Karel Marel
Tak slibovano a ocekavano bylo kolem 800tis. 979 je proste nezajimava cena, aby cokoliv zmenila.
Carlos
Carlos
Jeden údaj baterky brutto druhý netto 🙈
den
den
Jeste chybi Model 3. Take v Cine se objevila nejaka Model Y+ 800km CLTC, vazi 1860kg
Dalibor Zacios
Dalibor Zacios
Další změna - zmizela přední schránka (viz fotky na webu Tesly).

Za sebe by to byla pro mě zajímavá varianta (i díky zvětšené baterce), kdyby měla výkon původní SR. Ale zrychlení 7,2s už by mě asi štvalo...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze