Elektromobil Suda SA01 neprošel nárazovými testy ADAC

Elektromobil Suda SA01 neprošel nárazovými testy ADAC
Fotografie: ADAC.de
  • Má dvakrát delší brzdnou dráhu než konkurence
  • Při čelním nárazu v 64 km/h hrozí zranění nebo smrt řidiče

Od konce roku je v Německu k dispozici čínský elektromobil Suda SA01 za mimořádně nízkou cenu 10 390 eur, což je necelých 272 000 Kč (počítáno s místní dotací). Proto se německý autoklub ADAC.de podíval na jeho bezpečnost v nárazových testech, které třeba i zajišťuje pro některé automobilky.

Schválení k prodeji dostal jako malosériový typ

Výrobce využil kličky a schválil elektromobil pro malosériový prodej, může se tedy prodávat v omezeném množství v Evropě. Zkušební inženýři tak chtěli ze zájmu otestovat čínský elektromobil, jehož design připomíná první Dacii Logan, ale také jeho bezpečnost při simulované dopravní nehodě. Už při prvním pohledu 4,4 m dlouhé vozidlo vypadá velmi lacině a uvnitř tomu není jinak. K pohonu je vepředu pod kapotou umístěn 80kW elektromotor, který díky 40kWh baterii pohání přední kola. Nabíjet střídavým proudem můžete jen výkonem 3 kW a u stejnosměrného proudu je výkon omezen na 22 kW.

Když se podíváme na bezpečnost podrobněji, vidíme, že auto nemá elektronického stabilizačního asistenta ESP, což zjistíte při losím testu, který nezvládá od rychlosti 70 km/h. Brzdná síla vozu je také velmi slabá. Při brzdění ze 100 km/h do úplného zastavení potřebuje elektromobil zhruba 42 metrů, což je o polovinu více než třeba Opel Corsa-e. Když se pak auto rozjelo s figurínou řidiče a spolujezdce proti testovací zdi a narazilo do ní v rychlosti 64 km/h, bylo vidět, jak se přední část kompletně zdeformovala. Řidič by po takovém nárazu utrpěl velmi vážná nebo až smrtelná zranění. Výsledky a doporučení ADAC hovoří za vše. V žádném případě nekupovat.

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze