Range Rover Sport P510e prošel losím testem. Výsledek nijak neoslní

Range Rover Sport P510e prošel losím testem. Výsledek nijak neoslní
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Nevýhodou byla hmotnost kolem tří tun
  • Limitujícím faktorem byly i pneumatiky

Odborníci z YouTube kanálu km77.com se tentokrát zaměřili na nový Range Rover Sport. Ten poprvé v historii dorazil i jako plug-in hybrid, který je k dispozici ve dvou výkonnostních variantách. Bohužel se ale ukazuje, že právě tato verze má jednu velkou nevýhodu. Tou je pohotovostní hmotnost, která v testované specifikaci Autobiography lehce přesáhla tři tuny. K tomu si přidejte celoroční pneumatiky Pirelli Scorpion Zero v rozměru 285/40 R23 a rázem se kouzlo slova „sport“ v označení vozu míjí účinkem. Vůz totiž v losím testu celkem zklamal, když úhybný manévr dokázal zvládnout pouze do rychlosti 69 km/h.

To je pouze průměrný výsledek a podle testerů z videa je dobré vůz obout do pořádných letních/zimních pneumatik. Celoroční pláště znamenají pro Range Rover Sport velkou nevýhodu a stabilita vozu tím hodně trpí. Při pokusu vyhnout se náhlé překážce v rychlostech přes 70 km/h šel vůz do nehezkého nedotáčivého smyku, se kterým si moc neporadila ani elektronická stabilizace. Jak se tedy ukazuje, na první pohled je 510koňové SUV zajímavým vozem, avšak jeho vysoká pohotovostní hmotnost je značným mínusem.

Technické parametry Land Rover Rover Sport 3 P510e

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 946 × 2 209 × 1 820 mm, 2 840 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon375 kW, 510 koní, točivý moment: 700 Nm
Baterie38,2 kWh (31,8 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 7,4 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od3 661 870 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze