Jak si povede Porsche Taycan ve verzi GTS v losím testu? Přesně tuto otázku si položili odborníci z YouTube kanálu km77.com a následná zjištění jsou velmi pozitivní. Díky pohotovostní hmotnosti 2 295 kg se jedná o poměrně lehký elektromobil, jehož verze GTS se chlubí baterií o využitelné kapacitě 83,7 kWh. S výkonem dvou elektromotorů 440 kW a zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy jde o hodně rychlé auto, které se ale i tak může dostat do nesnází při úhybném manévru před náhlou překážou na silnici. Testovaná specifikace dorazila do testu s pneumatikami Pirelli P Zero o rozměru 265/35 R21 vpředu a 305/30 R21 vzadu.
Ve výbavě nechyběl adaptivní podvozek s možností přepnutí do režimu Sport+. To mělo zaručit skvělou ovladatelnost i ve vyšších rychlostech, což se nakonec i potvrdilo. Zkušební jezdec neustále navyšoval nájezdovou rychlost, přičemž limitem se stala hranice 83 km/h. Jak ale video ukazuje, nejspíše se jednalo o limit pneumatik, které nejsou určeny na takové zacházení. Taycan GTS by sám o sobě neměl problém i ve vyšších rychlostech, což dává jasnou odpověď na to, jak je tento elektromobil bezpečný po stránce ovládání v krizových situacích. Rozhodně se s jeho koupí vyplatí investovat vyšší desítky tisíc korun do pneumatik, které budou hlavním rozhodujícím faktorem.
Technické parametry Porsche Taycan GTS
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 295 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 440 kW, 598 koní, točivý moment: 1 050 Nm |
Baterie | 93,4 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 20,3 kWh / 100 km, dojezd: 504 km |
Cena od | 5 270 000 Kč |