Range Rover Velar projde příští rok radikální proměnou a stane se z něj elektromobil. Další generace středně velkého „Range“ dorazí s lehce odlišným tvarem karoserie, který se odchýlí od svých tradičních kořenů v kategorii SUV. Uvedení nového Velaru je naplánováno jen několik měsíců po příchodu elektrických verzích Range Roveru a Range Roveru Sport. Zatímco tyto dva modely budou prakticky k nerozeznání od svých spalovacích verzí, elektrický Velar nabídne elegantní profil, který spojuje karosářské prvky sedanu a shooting brake. Novinka nabídne stálý pohon všech kol a jeho nízká silueta ve spojení se sportovním designem přinese patřičné oživení. Samozřejmostí pak bude i adaptivní vzduchové odpružení, takže během chvíle se vůz promění v pořádné terénní náčiní. Mezi hlavní konkurenty se zařadí Porsche Macan EV a taktéž BMW iX, ačkoliv to se do těžšího terénu úplně nehodí.
The Range Rover Velar is going to be dramatically reinvented as a bigger, lower-slung SUV following the same upmarket ethos of the axed Road Rover https://t.co/fHT6J0Idov pic.twitter.com/Kpplit6Cl0
— Autocar (@autocar) May 8, 2025
Interiér britské novinky má navazovat na plnohodnotný model Range Rover, kdy bude kladen maximální důraz na ještě luxusnější vzhled a nejlepší materiály. Výrobce nechce zapomenout ani na pokročilou funkčnost, přičemž v plánu je taktéž změna umístění modelu Velar v modelové nabídce. Zatímco dříve se dal tento vůz považovat za větší Evoque, nyní dostane svou vlastní kategorii a zaměření. To má pomoci ke zvýšení jeho atraktivity. Navíc, tento model je aktuálně nejméně prodávaným ze čtyř modelových řad divize Range Rover. Například za první čtvrtletí letošního roku se celosvětově prodalo jen 24 000 kusů, což je třeba ve srovnání s menším Evoquem (44 tisíc kusů) nic moc. Hlavní informací je pak to, že nový Range Rover dorazí na platformě EMA a dostane 800V architekturu. Platforma EMA bude ostatně použita také pro další elektrický model, kterým se stane nová generace Range Roveru Evoque. Ta dorazí do dvou let.
Technické parametry Land Rover Range Rover Velar P400e (2024)
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 803 × 2 032 × 1 665 mm, 2 098 kg |
|---|---|
| Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 297 kW, 404 koní, točivý moment: 640 Nm |
| Nádrž | 60 l |
| Spotřeba | Kombinovaná: 5,4 l / 100 km |
| Cena od | 1 798 128 Kč |
