Velké elektrické SUV BMW iX způsobilo svého času malou senzaci, protože když se v roce 2021 začalo vyrábět, nikdo nevyráběl nic, co se mu aspoň vzdáleně podobalo. A málokdo do poslední chvíle věřil tomu, že se šokující tvary studie BMW iNext z pařížského autosalonu 2019 skutečně přetaví do sériového auta. Nicméně, stalo se, a vznikl objekt, který se už ani nesnažil předstírat nějaké sentimentální vazby na starší značkové modely. Našel si, nicméně, dostatek příznivců na to, aby automobilce stálo za to rozsáhle zainvestovat do faceliftu, který se objevil po typických čtyřech letech. Zásluhu na tom měla, kromě skutečně mimořádně výrazného vzhledu, také pokročilá technika. Proto se přesně v těchto dvou oblastech vůz s modernizací nejvíce posunul.
Výrobce osvěžil přepracovaný přední nárazník včetně masky a světlometů, který si o trochu víc vzpomněl, z jakých kořenů vlastně design vozů BMW vychází. Ne, že by se zatěžoval nějakou nostalgií, ale svislé svítící prvky ve světelných modulech přeci jen trochu připomínají dlouholetý značkový trademark v podobě dvou dvojic světlometů. Zbytek už prošel jen drobnými stylistickými retušemi, na svém místě tedy zůstaly typické „propadlé tváře“, i obrovské ledvinky, za příplatek ještě zvýraznitelné svítícím proužkem. Totéž platí o zádi, která se trochu umravnila vypuštěním černých ploch, jinak je ale téměř totožná. A tak změny jako obvykle nacházíme hlavně mezi volitelnými barvami, vzory kol a dopňky.
Uvnitř se tvary prakticky neměnily, zájemci si však nyní mohou vybírat z doplňků M sportovního paketu včetně nových sedadel s výraznějším bočním vedením, potažených perforovaným mikrovláknem či za příplatek přírodní kůží. Dlouhý seznam výbavy obsahuje v rámci standardu mj. LED adaptivní světlomety, vyhřívání předních sedadel a volantu, audiosystém Harman Kardon a pro vrcholnou verzi M7 také integrované aktivní řízení, adaptivní světlou výšku na obou nápravách a tmavá zadní okna. Ještě delší je seznam příplatků, mezi nimiž nechybí panoramatická střecha, ozdobná sada Clear & Bold, samočinné dovírání dveří, odvětrávání sedadel, bronzový exteriérový paket, AC nabíjení 22 kW (standardem je 11 kW, kromě M70) a elektricky ovládané tažné zařízení. Samozřejmě nechybí uživatelské rozhraní iDrive s on-line službami, obvyklými v Operačním systému 8.5.
Protože BMW bylo vždy v čele vývoje asistenčních systémů, ani zde nechybí jejich široká nabídka. Standardem tu je adaptivní tempomat Stop & Go do rychlosti 180 km/h či parkovací asistent se zadní kamerou. Mezi extra položkami nechybí Dálniční asistent 2+, schopný na silnicích s fyzicky oddělenými pruhy převzít řízení do rychlosti 130 km/h, samozřejmě pod neustálým dohledem řidiče. Dále dálkově ovládané parkování přes aplikaci v telefonu či asistent pro změnu jízdního pruhu, aktivovaný očima.
To nejzajímavější se ale dělo v technice. Ta absolvovala generační skok, ač šlo o pouhou modernizaci, jak je u značky rovněž zvykem. Proto také došlo na nová označení všech tří motorizací, vždy s pohonem všech kol. Místo stávající verze xDrive40 tu máme výkonnější xDrive45, která si polepšila ze stávajících 326 k/630 Nm na 408 k/700 Nm. A ačkoliv vykazuje vyšší normovanou spotřebu podle WLTP (21,8 místo 19,3 kWh/100 km), přesto dojede mnohem dále, konkrétně 602 místo 425 normovaných kilometrů. Vysvětlení se skrývá v položce kapacita; nová verze totiž dostala mnohem větší baterii s netto kapacitou 94,8 místo stávajících, poněkud nedostatečných 71 kWh. Přesto se nabíjí z 10 na 80 % SoC rychleji, konkrétně 34 místo 45 minut.
Optimem je prostřední xDrive60 (místo dřívější xDrive50), které dostalo ještě větší baterii 109,1 kWh netto (místo dosavadních 105,2 kWh) a díky ní a provedeným úpravám se také chlubí ve své třídě rekordním dojezdem 701 km (dosud 631 km). Výkon si polepšil z někdejších 523 k/765 Nm na 544 k při stejném točivém momentu. A konečně vrcholná M70 místo dosavadní M60. Ta si rovněž přilepšila na netto kapacitě (ze 105,2 n 108,9 kWh), výkonu (659 místo 619 k při nezměněných 1 100 Nm) i normovaném dojezdu (600 místo 563 km).
Technické parametry BMW iX facelift (2025) xDrive60
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 965 × 1 970 × 1 695 mm, 2 505 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 400 kW, 544 koní, točivý moment: 765 Nm |
Baterie | ? (109,1 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 195 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,9 kWh / 100 km, dojezd: 701 km |
Cena od | 2 579 200 Kč |