Obnovený futurismus v redakci. Testujeme BMW iX po faceliftu

10
Obnovený futurismus v redakci. Testujeme BMW iX po faceliftu
Fotografie: David Turner, fDrive.cz
  • BMW po čtyřech letech uvedlo na trh faceliftovanou verzi svého elektromobilu iX
  • Nová verze dostala do vínku větší baterii, vyšší výkon i delší dojezd
  • Testujeme verzi iX60 s výkonem 400 kW a dojezdem přes 700 kilometrů

Do redakce se nám na test dostal zbrusu nový přírůstek do nabídky elektromobilů mnichovského výrobce, a to faceliftovaný model iX. Ano, čas opravdu tak rychle běží, a i tohle futuristicky vyhlížející auto už má za sebou facelift. Nové iX má nyní větší baterii, vyšší výkon, delší dojezd, nové prvky výbavy a zároveň je levnější. Co BMW změnilo a vylepšilo a jaké BMW iX je v kontextu dnešní konkurence, která se za ty čtyři roky hodně posunula? Tak to pro vás zjišťujeme v průběhu našeho testování. Vy se nás můžete ptát na to, co vás zajímá v diskuzi pod článkem. Níže pro vás přinášíme fotogalerii, abyste si mohli zatím prohlédnout, jak to novému BMW sluší. V našem dřívějším článku pak naleznete kompletní informace o tom, co vše se změnilo.

Focení proběhlo ve VISTA resort & club

BMW iX facelift (2025) xDrive60

Rozměry4 965 × 1 970 × 1 695 mm, 2 505 kg
Výkon400 kW
Baterie?, CCS Combo, Mennekes
Dojezd701 km (WLTP)

Na test máme verzi iX xDrive 60, která má výkon 400 kW a dojezd přes 700 kilometrů. Takže luxusní střelu s dlouhým dojezdem. BMW iX využívá ještě původní platformu na 400V a je tak zřejmě posledním takovým BMW ještě před příchodem zcela nové generace elektromobilů zvané Neue Klasse.

Když BMW představilo v roce 2021 svůj model iX, působilo doslova jako zjevení. Jemně řečeno velmi odvážný design dost polarizoval veřejnost a ruku na srdce, i já jsem potřeboval čas, abych si na nové křivky zvyknul. iX bylo také první BMW, které přineslo nový koncept interiéru s prvky shy tech, krystaly a plovoucím displejem. Bylo tedy skutečně zjevením, a i dnes působí původní iX trochu jako z jiného světa, i když jsme si na jeho tvary už zvykli. BMW zároveň zmírnilo křivky zejména přídě, na velkou většinu designových prvků ale nesáhlo.

Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Auto nemá vzbuzovat svým vzhledem u ostatních účastníků provozu agresi. Toto je příklad jak auto nemá vypadat.
Medvídek Poo
Medvídek Poo
Musím uznat, že BMW vyrábí bezpochyby nejhnusnější auta na trhu 🤮

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze