Do redakce se nám na test dostal zbrusu nový přírůstek do nabídky elektromobilů mnichovského výrobce, a to faceliftovaný model iX. Ano, čas opravdu tak rychle běží, a i tohle futuristicky vyhlížející auto už má za sebou facelift. Nové iX má nyní větší baterii, vyšší výkon, delší dojezd, nové prvky výbavy a zároveň je levnější. Co BMW změnilo a vylepšilo a jaké BMW iX je v kontextu dnešní konkurence, která se za ty čtyři roky hodně posunula? Tak to pro vás zjišťujeme v průběhu našeho testování. Vy se nás můžete ptát na to, co vás zajímá v diskuzi pod článkem. Níže pro vás přinášíme fotogalerii, abyste si mohli zatím prohlédnout, jak to novému BMW sluší. V našem dřívějším článku pak naleznete kompletní informace o tom, co vše se změnilo.


















Focení proběhlo ve VISTA resort & club
BMW iX facelift (2025) xDrive60
| Rozměry | 4 965 × 1 970 × 1 695 mm, 2 505 kg |
|---|---|
| Výkon | 400 kW |
| Baterie | ?, CCS Combo, Mennekes |
| Dojezd | 701 km (WLTP) |
Na test máme verzi iX xDrive 60, která má výkon 400 kW a dojezd přes 700 kilometrů. Takže luxusní střelu s dlouhým dojezdem. BMW iX využívá ještě původní platformu na 400V a je tak zřejmě posledním takovým BMW ještě před příchodem zcela nové generace elektromobilů zvané Neue Klasse.




























Když BMW představilo v roce 2021 svůj model iX, působilo doslova jako zjevení. Jemně řečeno velmi odvážný design dost polarizoval veřejnost a ruku na srdce, i já jsem potřeboval čas, abych si na nové křivky zvyknul. iX bylo také první BMW, které přineslo nový koncept interiéru s prvky shy tech, krystaly a plovoucím displejem. Bylo tedy skutečně zjevením, a i dnes působí původní iX trochu jako z jiného světa, i když jsme si na jeho tvary už zvykli. BMW zároveň zmírnilo křivky zejména přídě, na velkou většinu designových prvků ale nesáhlo.

