BMW iX, které prošlo v lednu faceliftem, nyní vstupuje do výroby v závodě BMW Group v Dingolfingu. Elektromobil se v místě vyrábí od roku 2021 a od té doby se jej prodalo více než 130 000 kusů po celém světě.













Co se změnilo?
Jak uvádí samo BMW, to nejzajímavější se u faceliftu dělo v technice. Ta absolvovala generační skok, ač šlo o pouhou modernizaci, jak je u značky rovněž zvykem. Proto také došlo na nová označení všech tří motorizací, vždy s pohonem všech kol. Místo stávající verze xDrive40 tu máme výkonnější xDrive45, která si polepšila ze stávajících 326 k/630 Nm na 408 k/700 Nm. A ačkoliv vykazuje vyšší normovanou spotřebu podle WLTP (21,8 místo 19,3 kWh/100 km), přesto dojede mnohem dále, konkrétně 602 místo 425 normovaných kilometrů. Vysvětlení se skrývá v položce kapacita; nová verze totiž dostala mnohem větší baterii s netto kapacitou 94,8 místo stávajících, poněkud nedostatečných 71 kWh. Přesto se nabíjí z 10 na 80 % SoC rychleji, konkrétně 34 místo 45 minut.
Optimem je pak prostřední xDrive60 (místo dřívější xDrive50), které dostalo ještě větší baterii 109,1 kWh netto (místo dosavadních 105,2 kWh) a díky ní a provedeným úpravám se také chlubí ve své třídě rekordním dojezdem 701 km (dosud 631 km). Výkon si polepšil z někdejších 523 k/765 Nm na 544 k při stejném točivém momentu. A konečně vrcholná M70 místo dosavadní M60. Ta si rovněž přilepšila na netto kapacitě (ze 105,2 na 108,9 kWh), výkonu (659 místo 619 k při nezměněných 1 100 Nm) i normovaném dojezdu (600 místo 563 km).





Vozidlo je také nyní poprvé k dispozici s pakety M Sport a M Sport Pro, které umocňují sportovní vzhled uvnitř i zvenku. Nabízeny jsou také nové barvy exteriéru jako metalíza Arctic Race Blue, metalíza Dune Grey, metalíza Carbon Black, metalíza BMW Individual Frozen Deep Grey, metalíza BMW Individual Frozen Pure Grey, modrá metalíza Tanzanite a stříbrná Space.








Vedoucí závodu Christoph Schröder uvádí: „BMW iX je pro nás speciální vozidlo. Před čtyřmi lety, při svém uvedení na trh, vydláždilo cestu mnoha budoucím technologiím přímo na místě. A Znamenalo začátek éry plně elektrických vozidel v našem závodě.“ Od té doby vznikají v dolnobavorském závodě celkem čtyři elektrické modely – kromě BMW iX také BMW i7 a plně elektrické verze sedanu řady 5 a Touring, k tomu pak ještě pět plug-in hybridů.
Technické parametry BMW iX facelift (2025) xDrive60
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 965 × 1 970 × 1 695 mm, 2 505 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 400 kW, 544 koní, točivý moment: 765 Nm |
Baterie | ? (109,1 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 195 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,9 kWh / 100 km, dojezd: 701 km |
Cena od | 2 579 200 Kč |