Fiat nedávno představil nový elektromobil Fiat 500e, který na první pohled vypadá jako standardní Fiat 500. Na rozdíl od svého předchůdce, který byl skutečně pouze další motorizací Fiatu 500, má nový 500e od základu novou konstrukci a je od počátku stavěný jako elektromobil. Má pouze shodné základní designové rysy, ale liší se i vnějšími rozměry. Je ale také podstatně dražší, než byl původní Fiat 500e.
Cena nového Fiatu 500e atakuje v přepočtu milion korun, což je na tak malé auto dost. Fiat ale chce, aby 500e byl stylový a luxusní městský elektromobil, jak píše insideevs.com. „Toto není žádný plán B. Není to současná platforma, na kterou jsme jen umístili baterie. Je to celé nové. A toto malé auto je naprosto relevantní. Je to naše městská Tesla,“ říká šéf Fiatu Olivier François.
Co má na mysli slovy, že je to městská Tesla, můžeme jen domýšlet. Ale může tím myslet použití pokrokových technologií, stylovost a fakt, že mít Teslu je prostě „cool“. A možní tím myslí i to, že může získat nové kupující odkudkoli, stejně jako Tesla.
„Nový 500e má takovou sílu, aby přitáhl nové zákazníky odkudkoli. Myslím, že lidé přejdou z Range Roveru na Fiat 500e. Prostě to chtějí, protože je to tak cool. Tak jsme to zamýšleli, máme povinnost tuto přitažlivost použít k přilákání lidí k elektromobilitě,“ upřesňuje François.
Více automobilek se v oblasti elektromobility vydává podobnou cestou, na stejné zákazníky cílí například i Honda e, tak uvidíme, jak jim to půjde. Ale pro rozvoj elektromobility budou potřeba i praktičtěji zaměřené elektromobily střední velikosti za příznivou cenu.
Technické parametry Fiat 500e (2021) 42 kWh Hatchback
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 630 × 1 690 × 1 480 mm, 1 465 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 88 kW, 118 koní, točivý moment: 220 Nm |
Baterie | 42 kWh (37,3 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 85 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 320 km |
Cena od | 680 900 Kč |